Regulace topeni PWM

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pátek Únor 10 21:04:42 CET 2006

Danhard napsal(a):

>Muzete doporucit nejaky jiny neklasicky usmernovac na usmerneni jednofazove
>site ???

Ne , opravdu asi jinak usmernovat nejde ("spotrebne" - spotrebice na
bazi spin. zdroju) , jen jsem ( mimo misu)  zminoval problemy v siti pri
pouziti usmernovace za nimz je treba  "kapacitor" a dalsi realna zatez..
A  zpetne vlivy takoveho reseni na energetickou soustavu.
Takovy celek odebira ze site  proud, jenz ma impulzni charakter a
prispiva vice ci mene ( globalne to asi znat je) ke "zmrveni" sinusoveho
prubehu v siti
a vzniku harmonickych parazitnich produktu. Nenapsal jsem nic o tom, ze
by se to tak nemelo pouzivat, ci snad, ze existuje lepsi reseni....
Ono totiz existuje a to v podobe slusne tlumivky ( lepe rezonancniho
obvodu naladeneho  v oblasti kmitoctu, jenz souvisi s impulzy
vznikajicimi pri spinani diod v mustku   ) v serii s takovym " osklivym
spotrebicem" . Jenomze tech spinanych zdroju v PC, ktere takove tezke
zelezo obsahuji je opravdu poskrovnu.
Ten maly LC obvod ( odruseni ) potlacuje pouze vlastni spinaci kmitocet
zdroje - tento prvek je levny a je osazen vsade....

>Jakakoliv regulace se spinanim v nule neni vynechani n period ???

Souhlas......

Jenomze ja jsem jasne  uvadel, ze bych se priklanel ke klasickemu
termostatu se spinanim v nule. Da se tedy logicky  predpoklat, ze takovy
termostat ( klasicky - lze predpokladat jistou setrvacnost a tim
prodlevu mezi natopenim a vyhodnocenim, pte tazatel jasne uvadel, ze se
jedna o vytapeni ) bude spinat   s periodou radove o mnoho vyssi, nez je
perioda sitoveho kmitoctu.
Pokud totiz bylo uvedeno rizeni vykonu " vynechanim period"  lze  se
domnivat se bude nejspis jednat o spojitou regulaci, kdy vynechavani
period bude v ramci casovych okamziku srovnatelnych s periodou sitoveho
kmitoctu.
 Ono totiz zalezi na frekvenci toho spinani. Je li v malem pomeru k
sitovemu kmitoctu je to mnohem "skodlivejsi" nez pokud se tak deje treba
s periodou 20s.
Alespon to tak uvadi ona prace a opira se o fakta zjistena z praxe. Az
se k tomu dostanu, neni problem to poskytnout. Ten clovek se tomu dost
venoval (i  prakticky) a  nemam sebemensi duvod  jeho vysledkum neduverovat.

>Danhard
>
>ps. pripadam si zde v posledni dobe jako debil ...

Ja nekdy taky. Jak v tom prirovnani ja o voze , ty o koze   :-(
On je totiz rozdil, pokud budu "vynechavat"  1003050 period a pak 11450
period budu topit, nebo pokud  vynecham 9 period  a 1 periodu budu topit.
Neni to zadny  rozdil z hlediska vykonu na zatezi, ovsem ja jsem si
placal jatra na trochu jine tema - mimo nazev prispevku -  o vlivu
takove regulace na kvalitu site. O tom jsem psal!  Jenze to si  holt
nekdo precetl, nekdo ne.....:-(