Lambda sonda (RV)

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Pátek Únor 10 15:31:46 CET 2006

> Pokud vim a budu rad kdyz mi to nekde ukazete (nejaky link), ze to tak
> neni, tak lamba sonda neni analogova v tom smyslu, ze podle napeti
> urcite bohatost smesi. napeti se na ni meni skokem.

Overeny link na "linearni" (wideband) sondu nemam ale uz existuji a
pouzivaji se. Mam dojem, ze s nima prisel Bosch, pouzivat se zacaly
terpve pred par lety a snad by je mely mit FSI motory od VW ale nejsem
si tim jist.
Jinak Vami popsany princip i hodnoty napeti jsou spravne pro klasicke
typy lambda sond pouzivane uz 30let. Elektrochemicky jev zpusobuje oxid
zirkonia na keramickem podklade, jak jste spravne uvedl ke spravne
cinosti potrebuje teplotu 300 - 500stC a tak se delaji i vyhrivane typy
pro nez je duvodem regulace drive po nastartovani. Princip byl popsan
tusim uz v roce 1926, sonda Bosch byla poprve pouzita v seriove
vyrabenem voze Volvo v roce 1976.

Pavel