Ani PIC nevydrzi vsechno :-(

Danhard danhard@volny.cz
Čtvrtek Únor 9 09:02:51 CET 2006

To jste zapojil vystup z PICa rovnou do gate toho MOSFETu, jak jinak, ze ?
Do toho PICa se dostalo nejake ruseni z vykonove casti, kterym jste si ho
nakopl.

Danhard
*******

Muze mi nekdo poradit co bylo pricinou zaniku 16F873?

Namotal jsem dneska to trafo na ten flyback menic 6z primar 200z
sekundat na jadro EDT34 a vyzkousel to na takovem bastlu s 555tkou a
BUZ11 na polovicnim napeti tedy 6V frekvence nastavena na 50kHz. Vsechno
chodilo krasne napeti cca 200V a tak jsem si rekl, ze to prubnu jak by
chodilo buzeni PWM z PICe. Jelikoz jsem tu nemel nic po ruce na
vyzkouseni nez prototypovou desku na ten zpetnovazebni regulator kde je
jedna cast jen tranzistorovy driver pro MOSFET, ktery spina motor.

Napalil jsem tedy do PICu SW s nastavenou PWMku na 50kHz a stridou 1:1 a
kouknul se na to osciloskopem - vsechno v pohode. Pripojil jsme to na to
trafo a zaclo to tak divne cvakat v trafu napeti z trafa nelezlo. Pak
najednou vylitnul proud a to uz zaclo byt zle.

Ted se PIC hreje a zere asi 200mA takze je v coudu.

Myslite, ze to odpalily nejake spicky co lezou z toho menice? PIC je
bezne zablokovanej keramikou a napajenej pres 7805. Promeroval jsem
ostatni casti desky a vse ostatni se zda OK.

Jak ten PIC ochranit priste? Puvodne jsem myslel, ze pouziji TL494, ale
prijde mi to zbytecne kdyz budu mit PWMku na PICu volnou. A je otazka
zda by nebyl stejny problem i v pripade TL494 - prijde mi jedno co budi
ten MOSFET.

RadekCX