Vypnuti tyristoru

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Únor 8 19:52:41 CET 2006

Nechci do toho "kecat" ale myslim, ze ten blesk zbytecne komplikujete. V
profi vyrobcich je pouzit jediny IGBT prvek ( nebo co to tam je )
pripadne jsem videl vybojku se zhaseci elektrodou - jedna je spousteci,
druha zhaseci. Tohle reseni asi nepouzijete, nebot tezko bude dostupny
ta vybojka, nicmene s tim IGBT to funguje v profi vyrobcich.
Jinak se tam pouzivaji vyssi napeti ( 400- 600V) a kapacity okolo 1G .
Ja jsem testoval pri takovem napeti IFK 120 a v serii obycejnou 1H5408
diodu a v pohode to vzdy  " ustala"  . Pokud jsem ale kapacitu vybil jen
do diody, vzdy
ji to spolehlive znicilo, jednou i mechanicky - uplne se rozpadla.
Udelal jsem si z toho takovy usudek, ze ke spinani ( rozpinani ) bude
stacit  polovodicovy prvek, jehoz impulzni parametry jsou podobne (
lepsi) nez te diody 1N5408 .
Jenze pak jsem si koupil profi blesk, a tyhle pokusy uz jsem
"nezuzitkoval". Vam se to snad hodi.