Nouzova antena na CT2

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Středa Únor 8 12:43:55 CET 2006

PK> Jednoduchy dipol ma z obou smeru stejny prijem, celkem
PK> logicky. Kus dratu je vsesmerova antena. Takze bere i odrazy z
PK> opacneho smeru nez je vysilac a to jsou ty duchy.
PK>
PK> Nejaka yagi nebo matrace je smerova antena a nerika se ji
PK> smerova pro nic za nic. Proste ze "sveho" smeru ma maximalni zisk,
PK> z opacneho minimalni nebo aspon vyrazne mensi (takze ty duchy
PK> celkem uspesne potlaci).

To ja vim, ja polemizuji s nize uvedenym tvrzenim ze zvyseni zisku
anteny neodstrani duchy. Zvyseni zisku ma za nasledek vzdy zvyseni
smerovosti, ne?  (nebrat dogmaticky)

Jina otazka je velikost a poloha postranich a zadniho laloku, proto
ne kazda antena s vetsim ziskem je vhodna na potlacovani duchu.

Tomas