Re: Toroidní jádro z GESu

Danhard danhard@volny.cz
Úterý Únor 7 23:17:57 CET 2006

DPU068A2 se da bez problemu poridit treba u ww.schukat.de,
to jadro by odpovidalo te T-50/26, jestli ma stejne barevne znaceni
zluta/bila tak by me zajimalo, jak to hreje pri tech 100kHz/10W ?
Delal jsem ted nejake menice na trochu vetsi vykon podobneho stylu, cca 100W
pro prumyslove PC a nakonec tam bylo jako jadro predimenzovana ETD29 se
vzduchovou mezerou.
Primerny zelezoprachovy toroid mel podstatne vetsi ztraty v "zeleze".

Danhard

> Vpodstate nevim, co presne chcete stvorit, proc tam  ma byt nepropustny
> menic, jestli to ma regulovat, jestli bude vystup izolovany a jestli se to
> ma opakovane vyrabet ?
> 10W prozenete i pres jadro tlumivky z usporne zarivky, to z vadne nestoji
> nic :o)
> Ale zelezoprachove jadro nizke kvality se na 100kHz izolovany menic prilis
> nehodi.
Ma to byt zdroj 20-50Vss -> 12V, 5V a 3,3V o vykonu s rezervou tech 10W.
Funguje mi to s trafem vyrobenym z tlumivky DPU068A3 z GME, kde ke
stavajicimu
primaru o cca 45z jsem primotal sekundar deleny v pomeru napeti na 10:5:21z.
Samozrejme netvrdim ze s optimalni ucinnosti.
Rizeno je to obvodem LM2585 ktery reguluje nejvice zatezovany sekundar na
12V.
Je to zarizeni, ktere ma byt opakovatelne a postavitelne beznym bastlirem z
bezne dostupneho materialu (priznavam s LM2585 jsem se netrefil, ale obvod
jeste muzu zmenit) Jedna se o opensource projekt.
Puvodne jsem chtel pouzit hrnickove trafo, ale nebyl jsem schopen sehnat v
kusovem poctu jadra odpovidajici tomuto vykonu, sehnal bych proste zase jen
prilis velka.
Nakonec jsem pouzil tu tlumivku z GM a funguje to, ale je to zase zbytecne
velke.
Podle mych vypoctu by mi mela vyhovet i tlumivka DPU068A2 s povolenou
energii
136uJ
Jenze ta uz zda se zmizela ze sortimentu GM.
Absence informaci o vlastnostech techto tlumivek v zavislosti na kmitoctu
mne
samozrejme irituje, ale nic lepsiho volne prodejneho jsem nesehnal.
Jakub Ladman