Plosaky pre DDS generator II

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Úterý Únor 7 17:59:08 CET 2006

Cela konstrukcia je robena tak, aby bolo mozne zohnat suciastky -
nakoniec ste boli svedkom ako som sa tu niekolko krat pytal co sa da a
neda zohnat v kusovom mnozstve.

Vsetky podklady su k dispozicii na webovej stranke projektu
www.cern.ch/dvaluch/DDS, fotografie plosnych spojov som posielal, takze
si mozete urobit predstavu o komplexnosti celej konstrukcie. Dali sme si
spolu s Tomasom Dreslerom naozaj velmi zalezat a stalo nas to velmi vela
usilia a casu aby konstrukciu zvladol aj menej zdatny elektronik, pokial
pouzije nami doporucene komponenty a nami ponuknute dosky plosnych spojov.
Ked nieco neznasam tak to je clanok typu "...a vezmeme maticku M a
pomalym pravotocivym pohybom ju namontujeme na srobik S v krabicke K".
Je mi jasne ze tato konstrukcia nie je jednoducha, takze som sa premohol
a snazil som sa vsetko pripravit prave spominanym sposobom aby som
ulahcil pracu aj menej skusenym elektronikom.

Ohladom procesora... Mali sme s Tomasom dlhe debaty aky procesor pouzit,
rozhodli sme sa nakoniec pre ADuC od Analog Devices a jednym z hlavnych
argumentov bol ten ze sa da programovat cez RS232 bez pouzitia ziadneho
dalsieho hardware. Len si stiahnete program zo stranky AD, seriovy kabel
asi mate a je hotovo. Tym padom je poziadavka na dodanie
naprogramovaneho procesora irelevantna, plus je nemozne predavat
naprogramovane procesory :-)

Zdroj zatial nie je hotovy, ale myslim si ze to nie je momentalne az tak
dolezite. Konstrukcia potrebuje +5V/2A, +12V/250mA a -12V/100mA. Takyto
zdroj ma kazdy doma :-)
Aby bola ale konstrukcia kompletna, zdroj do pristroja samozrejme
navrhnem. Dostal som uz trafo od Tronicu, takze je to len otazka
namalovania plosaku. Tento bude (predpokladam) velmi jednoduchy a
jednostranny.

Kazdu chvilu by mi mal z Printedu prist vyfrezovany finalny predny
panel. Ak sa osvedci (myslim ze na 95% to bude ok) tak mozem do Printedu
zadat dalsi "balicek" co bude ten jednostranny plosak na zdroj a predny
panel. Tym by vznikla stavebnica, ale momentalne neviem zarucit ziadne
terminy a podla predajnosti sucasnej sady samozrejme zavisi aj ochota p.
Simku vyrobit dalsiu sadu plosakov do rezervy za sucasnych podmienok
(vyrobili 50 sad na vlastne naklady). Preto by som vaznych zaujemcov o
stavbu pristroja chcel poprosit aby si tie dosky kupili cim skor, nech
sa im zaplatia naklady na vyrobu tych dosiek.

Pokial sa vyskytnu nejake problemy pri stavbe som samozrejme k
dispozicii a pokial budem vediet rad pomozem. Na stranke projektu su
vytvorene diskusne fora ku kazdemu modulu generatora. Pokial to uz
niekto zacal stavat a ma nejake skusenosti o ktore by sa chcel podelit s
ostatnymi fora su k dispozicii.

Ako som uz spominal zakladna verzia firmware je k dispozicii, takze v
stavbe uz naozaj nic nebrani :-) Pokial ma clovek vsetky suciastky tak
to cele za den osadi. Pokial si pamatam okrem nastavenia napatia
stabilizatorov ziadne ozivovanie nie je potrebne.

Uz sa neviem dockat toho predneho panela, potom cely generator zlozim a
nafotim. Dnes mi dosli dosky, takze idem na vecernu osadzovaciu sichtu :-)

b.