Ne uplne OT - jak upravit radic

Jan Galuszka konference@ei.cz
Pondělí Únor 6 23:15:47 CET 2006

Skoda, ze v 1990 roce jsem si nedelal fotodokumentaci. Tak alespon
popisu jeste horsi MASAKR.

Strucne popisu svoji prvni vetsi podnikatelskou zakazku.

Mezi ctenari je nekolik mych byvalych spoluzaku z banske (VSB Ostrava) a
zajiste si vzpomenou na prvni videohernu ve stare menze.

V roce 1990 kralovaly ATARI 800, AMIGA, ATARI ST, ja byl v te dobe
nadseny ATARI-clovek

Po revoluci doslo k velkemu podnikatelskemu bumu na kolejich, zrizovaly
se bary, kluby, herny, ... velice se uvolnila moralka

Byl jsem osloven tehdy malou firmickou (pozdeji skoupila 50% akcii OKD a
jine) abych udelal elektroniku v nove videoherne.

Jak to melo vypadat?  ... krabice jako dnesni automaty, uvnitr monitor,
nejaky pocitac, odolny joystick a mincovnik.

Ale kde sehnat pocitace?
Rešeni: ATARI 800 + cartridge s napalenou hrou  ... vyveden PAL signal
pred modulatorem + zvuk na urovni NF
Pro zesileni zvuku ... MBA810 koncak

Ale jak ziskat v te dobe barevny monitor?

Reseni: nastesti bylo na trhu nekolik barevnych televizoru PAL/SECAM ...
skoupili jsme cele ostravsko .. ruske SELENA byly idealni  ...
vyrabovalo se zbytecne vnitrnosti a signal se napojil za mefkou.

A ted k tomu MASAKRU  ... SELENY byly optimalni, co do sire a velikosti.
Bohuzel neslo je sehnat. Takze se resila nahrada. Jediny vhodny model
byl ??Tesla Color 424? (uz nepamatuji presne) ... mel stejne velkou
obrazovku,ale bohuzel predvolby byly z prave strany, takze krabice o
tech cca 12cm sirsi a do konstrukce by nevlezla.
Takze nastupila PILKA ... vyrabovala se predvolba, vstupni jednotka,
..., krabice se urezala tesne za svislou hlavni deskou, hlavni deska se
obalila silonovym sackem a izolepou  ... a tak se ziskal vhodny monitor.

Vse se nasypalo do svareneho ramu, nahodilo mejkap a prvni ostravska
herna zahajila cinnost ... a tak fungovala nekolik let.

A kolik jsem dostal zaplaceno? Za svoji praci jsem dostal vse, co z tech
televizi a ATARI nebylo treba (predvolby, vstupni dily, modulatory,...)
Byl jsem velice spokojen, v te dobe ty moduly mely hodnotu.

Dvacetileti neuveri, tricetnici mozna, a pro nas 40-cetniky to byla
realita

S pozdravem
    ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail: jan@ei.cz )

WWW.ELEKTRONIKA.CZ