precteni uzamceneho PIC 16C717

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pondělí Únor 6 21:40:25 CET 2006

> Vytahnout IC z plastoveho pouzdra není az takovy problem, uz
> jsem to delal a jde to pomerne snadno. Na ferzce nebo proste
> pilnikem se odbrousi co jde odbrousit nechanicky a zbytek se
> da rozpustit v parach kyseliny dusicne, jde to relativne
> dobre i když to docela trva. Problem je co s tim dal, bez
> poradního mikroskopu a ideálně mikromanipulatoru to je dal
> neresitelne. Pokud potrebujete zasahovat do struktury chipu
> neobejdete se bez vybaveni na litografii v rozmerech
> technologie v které je vyroben dany IC.

:-))) No, znal jsem jednoho člověka, co s pomocí dvou tenkých jehel a
nějakého udělátka dokázal opravit chip.

Bylo to dost dlouho před rokem 1989, ten chip byl nějaký jednočipový
mikropočítač v keramickém pouzdře s okénkem a byl součástí grafického
výstupu v nějakém počítači (typ už jsem zapomněl) koupeném za devizy.
Pokud by se oprava nepovedla, mohl se celý počítač vzít a hodit do
šrotu, protože nikdo neuměl opatřit náhradní součástku.

Závada spočívala v tom, že některé ze zlatých drátků které spojovaly
uvnitř chip s vývody IO byly přepálené a okénkem to bylo pod lupou
vidět. Takže ten šikula odstranil okénko, na zlatý drátek naletoval
normální měděný drátek z nějaké staré cívky a ten přiletoval pomocí
jehel zpět na chip.

Světe div se, ono to po zalepení okénka isolepou pak chodilo ještě cca.
pět let než přišla revoluce, konvertibilita koruny a počítač byl
nahrazen nějakým novějším systémem.

Zdraví PavelK