Re:faze v rozvodu

Petr B. Petr.DATASOFT@seznam.cz
Pondělí Únor 6 15:16:53 CET 2006

Napíchnout se na 1 fázi s vadaskou a obejít ty zbylé zásuvky - a postupně se přepichovat a pokračovat dál. Pokud nebude ve zdířce L měřené zásuvky fáze proti té fázi, co si tahnete s sebou,
je to ta fáze a tudíž tu zásuvku musíte vypíchnout odjinud. To je měření "na tmu".
Ale nejrychlejší to bude, když si tam pustíte jen 1 fázi z podruž. rozv. a obejdete si to s indukční zkoušečkou (stačí přívodní kabely k zásuvkam), abyste nemusel do těch 80 zásuvek strkat  zkoušečku.

Ale bacha, pokud si s sebou potahnete tu fázi, doporučuji druhého, který se Vám o ten konec pod napětím bude starat:-) (A vlastně o celý přívod měřícího napětí, aby o to někdo nezakopl atd....) Nevím, jak jste v silové el. zdatný, ale fakt bacha. Už přes 10 let není v zásuvce 220, ale 230V....

Toto vše platí, pokud to je soustava TNC nebo TNC-S. Pokud tam máte proudové chrániče,
radši si zavolejte nějakého elektrikáře:-)

P.B.