[OT] Moebius aneb fakt hodně OT dotaz :-)))

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Neděle Únor 5 03:09:47 CET 2006

Zdravím,

když je ten víkend, měl bych jeden hodně OT dotaz.

Zkusil jsem chvíli relaxovat a podíval jsem se v TV na argentinské
filmové zpracování klasické (někdy ze 60. let minulého století) sci-fi
povídky "Podzemní dráha Moebius".

Ponechme stranou filmové zpracování (ona se ta povídka moc zfilmovat ani
nedá) či problematiku úniku vlaků do čtvrtého či vyšších rozměrů.

Jde mi o něco jiného. Je vůbec fyzikálně možné vytvořit vlak, který by
se pohyboval po Moebiově smyčce ? A pokud ano, lze to nějak simulovat,
řekněme na modelovém kolejišti rozchodu H0 ?

Díky za libovolně šílené nápady. :-)

Zdraví PavelK