NiCd akumulatory

Tomas Cerny cerny_tomas@seznam.cz
Sobota Únor 4 12:33:30 CET 2006

Dobry den,

Rozebral sem ted aku vysavac Alaska HVC2000 (takova ta firma, kterou
vidim prodavat jen v Makru) abych do nej implementoval alespon naznak
nabijecky. Protoze ani v manualu nebylo jak dlouho se ma akumulator
nabijet, ja sem neveril, ze je ve vysavaci chytra nabijecka, ktera se o
ukonceni nabijeni postara. Adapter je jen trafo s 4 diodami, uvnitr
vysavace je konektor-odpor (24ohm)-akumulator (NiCd 4,8V 1300mAh) a pak
spinac a motor (4,8V 50W), (pak jeste ledka a k ni odpor).
Za odpor sem dal dobre vybranou zenerku, za zenerku jeste diodu aby se
pres zenerku aku nevybijel kdyz neni vysavac v nabijecce. Vysavac
nechavam ted porad ve stojanu (takze v nabijecce). Muj dotaz zni, jestli
akumulatoru nevadi, ze je porad dobijen.

A pak je mi taky divny, ze akumulatory maji 5,4V nabite (naprazdno), pri
napeti pod 5,2V (naprazdo) je aku uz vybity. Je to normalni?

Dekuji
Tomas