Re: OT: Poptávka z oboru vèelaøství

Snail Instruments snail@iol.cz
Sobota Únor 4 00:00:24 CET 2006

>         Nerad s tím stále obtì¾uji, ale opravdu se nenajde nikdo, kdo
> navrhne a
>vyrobí jednoduchý "detektor zásob" v úle? Pricnip je zde -
>
>http://www.vcely.ic.cz/elektronika/1.jpg
>http://www.vcely.ic.cz/elektronika/2.jpg
>
>Nechci ¾ádný superpøesný pøístroj vá¾ící 1kg s cenou 4.100,- bez DPH, jako
>jsou kapacitní snímaèe hladiny.
>Jde mi o jednoduché "mìøítko" na baterky, max. 2.000,- vèetnì DPH,
>samozøejmì mi staèí jen osazená a o¾ivená destièka.

Kdyby to bylo tak jednoduchy, uz by se to davno prodavalo. Dival jsem se
zbezne na ten clanek, ale nedovolil bych si tvrdit, ze by se podle nej dalo
neco postavit. Cely merak je popsan stylem "auto jezdi na benzin a ten se v
motoru spaluje". Kuprikladu ktery kondenzator je C1 a ktery C2? Jaka je
frekvence generatoru? Jaka jsou zesileni jednotlivych zesilovacu?

Jeste mam jeden napad - kupte si merak kapacity a zmerte s nim kapacitu
tech alobalovych polepu. Stejne se to musi kalibrovat...

>Je¹tì dotaz - vý¹e uvedené pracuje na principu zmìny kapacity kondenzátoru.
>Bylo by mo¾né, aby podobný mìøiè pracoval na pricnipu vysílaèe a pøijímaèe?
>Tzn. na jedné stranì úlu vysílaè radiových vln, na druhé stranì pøijímaè (úl
>mezi nimi)? Èím více zásob, tím slab¹í signál na pøijímaèi.

No, ten kondenzator bych videl jako schudnejsi...

J. Hanzal