Jedna anténa pro dva telefony

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pátek Únor 3 23:01:32 CET 2006

Ona totiz ta otazka je tak trochu "divne polozena" :

"ale zkousel jste je dat az tak blizko sebe ze by mely spolecnou antenu ..."

Pokud by totiz  mely mit spolecnou antenu, nemusi byt nutne tak blizko sebe... :-)

Ale dobre odpovim tedy jeste jednou a lepe:

Dovolim si tvrdit, ze dve bezsnurove  zakladny DECT, (nebo CT1, CT1+) lze zapojit tak, ze mohou pracovat do spolecne anteny.

Ano u DECTu mohou hlavne pri zapnuti nastat  "hazardni" stavy - konkretne tady je treba zajistit aby obe BS vysilaly na jinem kanale byt casove delenem, nez se vzajemne sesynchronizuji -  nicmene  profesionalni vyrobky DECT jsou primo konstruovane tak, ze BS  jednotka treba umoznuje alokovat nekolik ISDN nebo analogovych kanalu a ty samostatne vyuzivat. Tedy se to "virtualne" chova jako nekolik BS pracujicich do jedne anteny. V principu dokaze jedina zakladna dect "obslouzit" az 120 ucastnickych kanalu. Prakticky je to samozrejme mene.

Pokud bych to delal "amatersky" ( nevim ale proc ) urcite by slo zajistit , aby PA druhe - zavisle jednotky bylo synchronizovano tak, aby ani pri zapnuti nezpusobilo kolizi ve forme "zavysilani" ve stejny casovy okamzik. S prijimacem bych si vrasky nedelal, pte DECT sam o sobe umi prirazovat i v prubehu hovoru nejkvalitnejsi kanaly z dostupnych neobsazenych. Takze cele "sdruzovani" by se omezilo na nejaky prepinac ( PIN diody ) rizeny managmenem ktery  je "zavesen" na signaly, ktere ridi TDMA klicovani TX a RX.

U analogoveho systemu ( konkretne CT1, CT1+) je to jednodussi, tam staci sloucit oba signaly tak, aby byly vzajemne izolovane ale pruchozi do anteny. Pracuji takhle treba sdruzovace na VKV vysilacich, kdy nekolik PA pracuje do jedne anteny. Zahlceni prijimace jak tu nekdo psal tu nehrozi , viz  spolecne pasmo TX a RX - duplexery v BS.....

Otazka je , proc bych to vlastne delal, nebo k cenu to tazateli je. Cele je to tak trochu nesmysl.
Jak nekdo upozornil- analog je mrtvola a DECT tohle umi v principu, takze staci "zakoupit" nejake zarizeni, ktere ma jednu antenu ( on jaksi DECT u BS vetsinou stejne vyuziva dve diverzitni anteny ) a umoznuje pripojeni treba vice linek.
Protoze do zarizeni stejne nesmite zasahovat ani hi jakkoliv mechanicky a elektricky menit.

Tady bych si dovolil malou otazku. V GP je receno, ze neni dovoleno pripojovat pridavne zesilovace vykonu a pridavne anteny.
Co kdyz zakladnu DECT umistim do ohniska paraboly. Ta bude svoji integrovanou antenou fungovat jako primarni zaric a parabola zajisti potebny zisk cele "soustavy" Cele zarizeni pak tedy jakkoliv nemenim ani mechanicky a elektricky do nej nezasahuji. ( pouze zajisteni proti povetrnostnim vlivum )
Provinil jsem se proti GP ?