Opticky synchronizator blesku

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Únor 2 17:07:38 CET 2006

Dusan Dolezal napsal(a):
> No problem, ale mam to opet doma, snad si vecer vzpomenu a donesu to.
> Nakonec jestli mate osciloskop a najdete doma nejakou fotodiodu (vlastne by
> mozna stacila i obycejna LEDka, ony taky trochu vykazuji fotovoltaicky jev),
> tak si to muzete vyzkouset sam, pripojte ji k osciloskopu, nastavte Norm a
> blysknete na ni (teda ma to smysl akorat v pripade, jestli mate doma nejaky
> digital, abyste si kvuli tomu zase nevyfotil cely film... :-))).

No, na to jsem se prave chtel uz predtim zeptat, jak jste to detekoval....

Jsou tady totiz dva zasadni problemy:

1) integracni clanek vznikly kapacitou diody a sondy (dominantni bude ta
kapacita diody - je maximalni, protoze na prechodu je napeti okolo nuly,
prip. je dokonce polarizovan lehce v propustnem smeru)

2) doznivani fotonapeti dane dobou zivota minoritnich nosicu v PN
prechodu (to je ta nejdulezitejsi vec). Na toto jsem kdysi delal
diplomku se vsim vsudy (teorie, merici zarizeni, vyhodnocovaci program),
cili bych o tom mohl psat asi nekolik dni (tedy kdybych to vyhrabal - v
hlave toho moc neni).

Kazdopadne merit takto dobu zablesku imho nemuze dat pouzitelne
vysledky. Vychazi Vam exponenciala, ale ta je generovana na detekcni
strane... Musela by se pouzit dioda v odporovem rezimu a to jeste nejaka
spec. rychla (lavinova apod.).

--
Jirka