usb, napajeni

GT5 gt5@seznam.cz
Čtvrtek Únor 2 13:46:43 CET 2006

Pokud by to melo byt dle USB normy, tak po pripojeni zarizeni radic prideli zarizeni max 100mA. Pote zarizeni se identifikuje a posle deskriptory, v kterych je uveden i pozadovany odber proudu (limit).Ten muze byt maximalne 500mA.
A ted v praxi... pokud by to melo byt spravne udelano (vyrobci zakl.desek)...tak by tam mel byt krome USB radice i obvod pro omezeni proudu, neco jako nastavitelna proudova pojistka. A ta by tak mela fungovat.
Problem je ze vsechno je to asie a misto one nastavitene pojistky tam byva spojka 0ohm na +5V...takze prakticky muzete brat kolik chcete.(az do chvile nez vam schori zakladni deska).
Lepsi vyrobci tam davaji neco jako NTC vratnou pojistku misto one propojky,vetsinou prave na tech 500mA. Diky ktere vam aspon neshori zakl.deska kdyz to prepisknete.
Nekteri vyrobci tam davaji a jini nedavaji ...take obvody USB transceiver,ktere plni funkci budicu Data+/- a taktez plni funkci ESD ochrany (voltage suppressors).
Takze asi tak. Je jednoduche odprasknout radic na zakl.desce, protoze to byva vetsinou soucast chipsetu...tak to znamena gameover nejen pro rozhrani,ale pro cely pocitac.

LP.

ok,dikes
takze jste se shodli  ze 100mA (0.5w)
pripadne 500mA(2.5w) ...
pri splneni jakych podminek muzu brat 0.5A?