Mezinarodni usmernovac

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Středa Únor 1 21:53:45 CET 2006

> Z jedne grafarny Matrox Parhelia se nam v nedavnych dnech zacoudilo a odesla.

I Ty, Matroxi? :(

> Co me udivilo je zpusob zapojeni tech tranzistoru. Maji totiz G natvrdo
> propojeny s S, viz prilozeny obrazek.
>
> A ted moje dotazy:
> Chapu to dobre, ze tam HEXFETy pri tomhle zapojeni vystupuji jako synchronni
> usmernovace, cili se chovaji vlastne jako diody s ultramalym ubytkem?

No pokud se nepletu tak jako usmernovavac by to fugnovalo pouze v
pripade, ze by se jednalo o P-FET nebo, ze by G bylo zapojeno na D misto
na S. Vyuziti FET tranzistoru jako diod v menicich jsem videl na
blokovych schematech obvodu od Maxima. Bohuzel na kazdem schematu koncil
gate v najakem bloku bez blizsiho popisu jak je konkretne rizen, takze
presne zapojeni jsem si mohl pouze domyslet z principu funkce menice.
Pokud si dobre vzpominam jednalo se o step up obvody, ktere mely z
1-1.5V baterie delat 3-5V pro napajeni dalsich obvodu.

> Nevite, kdo v CR mezinarodni usmernovace prodava v kusovce nebo pripadne cim
> to nahradit? Mista na karte je dost, takze to klidne v pripade

Zkuste Semic

> nesehnatelnosti originalu muze byt nahrada vetsi.

Nicmene mozna by stalo za to jeste se podivat proc puvodni soucastka
odesla. Ale mozna je to skutecne jen tim, ze byla poddimenzovana a 2
samostatne tranzistory pouzite v novejsi karte to resi.

Pavel