74193 vs. 74163 a delicka kmitoctu

Milan milger@pobox.sk
Středa Únor 1 11:10:26 CET 2006

Tak nejako to asi bude, u asynchr. R alebo L u 74193 nezabezpecis bez ext.
logiky jeho min. sirku /ta bude dana len oneskorenim obvodu/

Milan
----- Original Message -----
From: "Marek Peca" <marek@tynska.cuni.cz>
To: "Eletrika" <hw-list@hw.cz>
Sent: Wednesday, February 01, 2006 10:54 AM
Subject: 74193 vs. 74163 a delicka kmitoctu

Dobry den,

sam sebe jsem zaskocil svou nejistotou ohledne pouziti synchronnich
citacu. Problem:

chci delicku kmitoctu 1:N. Pouziju synchronni citac s predvolbou,
abych nemusel mit okolo logiku na dekodovani cisla N. Vstup nastaveni
(Load) spojim s vystupem podteceni (nebo preteceni).

A ted dotaz: je, s ohledem na vsechny mozne druhy hazardu, pripustne
to takhle udelat s citacem 74193? Nejak jsem si myslel, ze ano, ale
nefungovalo to moc dobre, tak jsem se zacetl do krasne knihy Od
logickych obvodu k mikroprocesorum a tam jsem se docetl, ze vstupy
nulovani a nastaveni u 74193 jsou asynchronni a ze je tudiz bez
vnejsi _sekvencni_ logiky neni mozne bezpecne pripojovat k vystupum
samotneho citace. Naproti tomu u citace 74163 jsou synchronni a tam
je to legalni.

Je tedy pravda, ze 74193 se na aplikaci v delicce 1:N bez vnejsi
logiky nehodi? Je nutno opravdu pouzit 74163? Myslim, ze ano, ale
chci se ujistit.

Dekuji za doplneni vyrazne mezery ve vzdelani.
Pekny den preje Marek P.