Linux pro embended zarizeni?

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Středa Prosinec 27 16:31:48 CET 2006

Jee gentoo jsem pred chvili zkousel jako live-disk a ani mi nenabehlo a nevyzvanilo
ani proc.
Ale k veci. Pri intsalaci nespecializovane  distribuce linuxu na FLASH
bych si dal velky pozor na nastaveni, ponevaz je v logach dost ukecany a
bude prad psat na tu FLASKu a psat.
Jen nevim proc se omezovat na x86 architekturu, kdyz tam chcete mit
linux. Mam takovy malinky routricenk na MIPSu (na tom kdysi pry  behala i
widows!.)  a oproti x86 architekture
jsem jeste nenarazil na zadny problem co se tyce jine architektury.
K OpenWRT. Tato distribuce je postavena na ulibc misto glibc, takze

ho narvete (no jde to ztuha na ty 4MB :-)  na radove mensi misto, a ma i mensi
naroky na RAM. Seznam podporovaneho HW naleznete na
http://wiki.openwrt.org/TableOfHardware, je
podporovan i AMD Alchemy 1500 a ARM 9 coz by mohlo i vykonove stacit.
Problemem je ze je urcen primarne na zpecializovany HW, nevim jak by sel
rozbehnout na PC a to ze preklad vlastniho SW se deje mimo stroj, clovek
se stim musi naucit, ale jde to. Ale jestli je pristroj pripojen preze
USB, ci seriovy port, mozna ze si vyberete. Vetsinou to ma i nekolik GPIO
pinu (daji se pouzit i ty na blikani diodama, ale chceto zasahy do
zdrojaku (nastesti jsem nepotreboval).

I na fedoru musi 256MB stacit, Ja jsem dostal debian pro router se vsim
co jsem chtel na 128MB a jeste zbylo. Nesmite to instalovat primo z
instalacniho CD, pro debian utilitku debootstrap. Klasicka instalace
instaluje spoustu kravin. Bohuzel jen glibc ma 16M.

Hledejte distibude zalozene na ulibc a busyboxu, ty jsou nejmensi.
ced