elektroinstalace RD

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Pátek Prosinec 22 14:29:59 CET 2006

>     nevedel by pls nekdo o nejakem odkazu kde jsou nakresleny
> schematicke znacky jednopolovych schemat pro elektroinstalaci RD ? (
> svetla, vypinace ...)

Ja jsem si koupil par knih u Bena ze kterych cerpam. Neco konzultuji s
kolegou jehoz otec ma elektroinstalacni firmu. Taky cas od casu zavitam
na http://elektrika.cz/

>     jake se dnes standartne davaji jistice na svetelne a zasuvkove
> obvody ?  drive jsem vetsinou vidal 6A svetla 10A zasuvky, ted cim dal
> casteji vidim 10A Svetla 16A zasuvky,   co doporucujete?

Jistice charakteristiky B, ja konkretne pouzivam typ LSN od OEZ ale je
to jedno, vyhnul bych se jedine podezrele levnym a vyrobkum polske firmy
Kania a jejich hodnota zavisi od prurezu vodicu. Nejistite spotrebic ale
vedeni. Doporuceni je svetla 1.5mm2 a jistit 10A, zasuvky 2.5mm2 a
jistit 16A. Pro zasuvky plati, ze na jeden okruh nema byt vice nez 10
vyvodu pricemz 2zasuvka se pocita jako jeden vyvod. 2.5mm2 doporucuji i
pro spotrebice jako bojler, prutokovy ohrivac apod. i kdyz casto maji
necele 2kW a nekdo na ne dava 1.5 a 10A. Pracka a el. sporak (3fazovy
privod) tez 2.5 a 16A. Elektrokotle maji predepsany pruzer a jisteni,
casto je to 4mm2 a 25A. Samozrejme vse TNS tedy 3 nebo 5 vodicove a Cu
nikoliv Al.

Jinak bych zvazil jestli se do toho pustit zcela sam, nechat si udelat
jen pojekt a zapojit si to sam nebo to cele prenechat firme. Je treba si
uvedomit, ze treba kotel, bojler apod. Vam kvuli zaruce nejspise pujde
zapojovat monter dodavatele nebo vyrobce, ktery to muze odmitnout
zapojit pokud neco nebude vyhovovat. Rozvodne zavody budou chtit revizi
a tu mozna budete potrebovat i pokud nedejboze vyhorite jedno z jakeho
duvodu a budete chcit nahradu skody od pojistovny (otazka je co kdyz
taky shori...).

Pavel