RE: "Podvojná linka"

Zdeněk Kašpar zdkaspic.hw@seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 21 21:36:08 CET 2006

No v této věci jsem nikde na nic konkrétního a doporučeného nenarazil.

Jen vim, ze se prodavaji oficalni rozbocky (splitter) = kousek kabelu se
samcem RJ45 a na druhé strane krabicka se dvemi samicemi s tim, ze dva pary
jdou do jedne a druhé dva pary do druhé - za ucelem prenosu "dvou" signalu v
jednom kabelu. Obdobne vypada i "bazmek" na "dopravu" napajeni k AP, routeru
nebo necemu podobnemu (takove falesne PoE). Ale jak to vypada vevnitř jsem
bohužel nevidel.

Samozrejme jsem každý par nechal smotany sec to slo (tesne k zareznemu
konektoru) a kabel "rozvětvil" co nejblíže u tech zásuvek (radove cm).
Připadne rozbocky taky delam "na tesno".

Při pouzivani jsem v prenosu dat nepocitil zadne omezeni.
Otazka je, jak by to vypadalo, kdyby se pouzil nejaky chytry merak.
Mozna bych se divil ?! :-(

Pekny den
Zdenal Kaspar

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Vlada Andel
Sent: Thursday, December 21, 2006 7:14 PM
To: HW-news
Subject: Re: "Podvojná linka"

Jak se to spravne rozbocuje? Pokud se dava UTP kabel do konektoru, nesmi se
moc daleko rozplitat pry aby se nenarusila impedance (nebo symetrie?)
vedeni - i kdyz vzhledem k frekvencnimu rozsahu mam dojem, ze se s tim dela
zbytecna veda. Pokud chci dva pary odbocit jinam, existuje na to nejaky
(pokud mozno atestovany) prvek? O tom ze se po rezervnich parech telefonuje,

vim. Pro jednoho zakaznika, ktery mel vsude strukturovane vedeni a nedokazal

tam dodatecne natahnout nic dalsiho, jsem resil prenos signalu DCF ze
vzdalene anteny do prijimace http://www.vaelektronik.cz/dcfsym.htm . Nakonec

na to vyclenil cely kabel, ale zajimalo by mne jak se ta rozbocka
ethernet/telefon realizuje "oficialne".
Andel