Hodiny DCF - zkusenost a dotaz na radu

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Středa Prosinec 20 18:51:22 CET 2006

gatilo wrote:
>  20.12.2006, 18:35:20
>
> Tem nasim budikum pri vymene baterek trva nekolik hodin nez se
> "chytnou". Na vasem miste bych hodiny povesil na zed, a pockal do 2.
> dne, co a jak.
>
> S pozdravem Pavel
>   mailto:gatilo@centrum.cz
>
> --
> stanfred napsal:

Mne sa synchronizuju DCF-ka iba medzi 2 a 3 hodinou ( v noci ), takze po
vlozeni bateriek nejaky cas trva, kym sa "chytia".
Ak to chcem urychlit, tak ich "nastavim" na 2:0nieco a do cca 5 min su
chytene.
Ku kazdym hodinam je nejaky navod - pokec, ktory hovori o case
synchronizacie.

Dalsi problem, ktory sa mi vyskytol, bol ten, ze su citlive na niektore
rusenia.
Mne konkretne sa nedokazali chytit, ked som vedla nich ( cca 50 cm )
polozil prevodnik 100Meth na 100 optiku
( rusenie vlastnym oscilatorom prevodnika ), pricom prevodnik je celkom
seriozna kovova krabicka.

Ked som premiestnik prevodnik asi 1m od hodin, tak sa chytili a bezia
bez problemov.

Skuste si pozriet a popremyslat, ci na "estetickom" mieste nie je
vyraznejsie rusenie ( TV, radio, PC, monitor, ..........a mnoho dalsich
zariadeni, ktore maju oscilatory a digitalne obvody a nie celkom dobre
tienenie -> rusenie prehlusi signal DCF-ka.

Treba s nimi pobehat po byte a zistit, kde sa chytia, kde nie a ktore
zariadenie ich dokaze rusit...

Moze to byt napr. aj u suseda za stenou...

Dodo