RE: Linux Wokna do vlastni hw konstrukce co nejlevneji ?

k.novo k.novo@seznam.cz
Středa Prosinec 20 10:44:53 CET 2006

Vypada to hezky, ale jak jsem uvedl, nase zarizeni jsou vice mene kusova zalezitost, (max desitky kusu) a tak je pro nas neefektivni navrhovat a vyrabet si takovou desku sami z soucastek. Proste potrebujeme neco co je dostatecne male (orientacne max 17x17), dostatecne levne, idealne do 100E, dostatecne malo zerouci cca 5~10W, co se koupi, zamontuje a nase zariseni k tomu pujde pripojit po USB, RS-xxx.

no pokud pouzikete nejaky router ci neco podobneho tak pocitejte s tim
ze je to jen na rok dva tri pak uz budete mit vecinou smulu
a pouzivat to do zarizeni ktere maji behat i nekolik let neni zrovna to
nejlepsi reseni

co se tyka linuxu tak ten beha uz i na armu 7 ktery zacina na 250czk

pokud byste chtel okna a linux tak uz musite jit na ARM9
okna http://www.cybertex.cz/david/lcd.JPG
http://www.cybertex.cz/david/P6240005.JPG
co umi okna na armu :-) http://www.cybertex.cz/david/P6240007.JPG
taktez na tom beha i linux http://www.cybertex.cz/david/P6240015.JPG
vyhoda ze diky os (at uz linux nebo okna) na tom rozchodite uz cokoli
pocinaje ethernetem konce bluetooth
http://www.cybertex.cz/david/P6290016.JPG
arm 9 zacina uz na 450czk a lisi se podle vybavy
treba takovy at91sam9261 ma na sobe radic dipleje 2048x2048 bodu,moznost
ethernetu(externi obvod), usb host i device, radic sdram, podporu na
pametove karty atd.
at91sam9260 ma zase ethernet interne ale nema radic
ovsem takovy at91sam9263 ma jak radic tak ethernet (vzorky lze ziskat)
ovsem vyroba zacne az za nejaky mesic
vse je na www.atmel.com vcetne doporuceneho zapojeni

co se tyka geode
tak ma smysl uz jen lx800 (x86 compatibilni) beha na 500MHz
starsi rada uz neni podporovana a za nejakou dobu se uz nebude vyrabet
pro zaklad mu staci jen companion chip(CS5536) a obvod pro ethernet a audio
ale na PCI lze pripojit cokoli dalsiho
v porovnani z epia na 800Mhz je rychlejsi a ma mensi spotrebu
doporucene zapojeni (ono to skoro ani jinak zapojit nejde) je volne na
stazeni na strankach www.amd.com, co se biosu tyka lze ho take stahnout
na strankach ale jedna jen o zakladni verzi ovsem i na ni beha
linux(podpora je uz v jadru) nebo XP embedded, pro linux je ovsem
vhodnejsi pouzit linux bios beha to potom rychleji a umoznuje vice si
desku prispusobit
cenove to zacina na 65euro za procesor a companion chip + k tomu 25euro
za zbytek jako winbond W83627 (klavesnice), audio compatibilni z AC97,
ethernet atd.
jinak staci to jen spravne zapojit, osadit nahrat bios a ono to opravdu
chodi :-)
jedina nevyhoda je absence 3D videokarty, integrovana je jen 2D ci spise
neco jako 2d grafika
a sehnat embedded 3D grafiku je obrovsky problem vse zacina na 50$
cela deska pak muze vypadat treba takhle jako modul etx
http://www.cybertex.cz/david/IMGP1372.JPG
http://www.cybertex.cz/david/IMGP1375.JPG

celkovych reseni je velmi mnoho
treba lze pouzit i NEC rady V850 ktera ma take velmi dobrou podporu linuxu
pripadne neco z rady PXA 250 az 280  beha na tom linux i okna
na urcite aplikace je velmi zajimavy treba
http://developer.axis.com/doc/hw/etrax100lx.html
pri tisici kusech je cena 17$

David Kucera