Mkrovlne anteny for dummy?

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Prosinec 20 10:29:13 CET 2006

Microwave studio je plnohodnotny 3D elektromagenticky simulator, takze
tam sa taketo struktury daju navrhovat. S poslednymi verziami som sice
nepracoval, ale myslim ze sa to velmi nezmenilo - struktury sa tam
kreslia ako 3D modely, priradia sa materialy a hranice a moze sa
simulovat. Nie je vhodny na simulacie na obvodovej urovni. Ten
mikropasik si tam mozete nakreslit, ale bude to len kus plechu, nebude
to komponent mikropasik. Napriklad si zmeriate vyzarovanie toho stvorca
s vyrezom a vstupnu impedanciu a vyzarovaci diagram pouzijete na dalsie
vypocty.
Naproti tomu Microwave office je skor obvodovy simulator, mate tam
katalogy substratov, elementov, pasivnych aj aktivnych prvkov a pod.
Jeho silou je, ze integruje vsetky prvky na obvodovej urovni. Vy si tam
kreslite vedenia, pasikove suciastky, aktivne/pasivne suciastky a
podobne a simulacia bezi na tejto urovni. Paralelne s tym sa vam hned
kresli plosak, nieco podobne ako u eagle - vas model a jeho fyzicka
realizacia su zviazane. MWS ma vynikajuce modely takmer vsetkych
vysokofrekvencnych prvkov, navrhovat tam nieco je skutocne radost a
usetri to nesmierne vela casu. Na druhej strane z toho hned dostanete
vyrobne vykresy a to v ratane mechaniky. Jeho nevyhoda je ze ma velmi
slaby EM simulator, ak sa to vobec da nazyvat EM simulatorom. Vas model
bude perfektne odsimulovany po obvodovej stranke, ale nevie simulovat
napriklad presluchy a podobne, kde treba plnohodnotny 3D EM simulator.
Microwave office pouzivam takmer na dennej baze a je vynikajuci. Navrhol
som v tom niekolko desiatok couplerov, splitterov, filtrov a nejakych
specialnych filtrov. Teraz sme kupili novu verziu ale este som ju nemal
sancu vyskusat.
Takze asi tak.
b.