GSM - koaxial - vyzarovani

Milan Mlynarcik milan.m@centrum.sk
Středa Prosinec 20 03:17:16 CET 2006

Ja nie som velky teoretik, ale s tym moc nesuhlasim. Podla mna protivaha a
symetrizacia maju zabezpecit nulovy napatovy potencial opletenia voci zemi.
Prud opletenim musi byt rovnaky ako vnutornou zilou. Preto koaxial MUSI mat
pripojene opletenie na obidvoch koncoch. Ak ma prenasat energiu, elektricky
prud predsa nemoze len tak "niekde zmiznut", ale sa musi uzatvorenym okruhom
vratit ku svojmu zdroju. To musi platit tak pre jednosmerny prud ako GSM.
Ako nazorny priklad - ak na lubovolny kus koaxialu pripojim miesto anteny
zakoncovaci odpor (terminator), je celkom zrejme kadial prud potece. Pritom
kabel nema ako vediet, ci tam ma pripojenu prisposobenu antenu alebo
rezistor
Povrchove prudy nemusia byt pri symetrickom tienenom vedeni. Tam sa energia
prenasa vnutornymi vodicmi uzavretym okruhom a opletenie ma vylucne funkciu
tienenia. Vtedu staci to opletenie pripojit aj len jednym koncom.
Preto profi rozvody signalu (aj napr. nf) byvaju vzdy symetricke. Ale to Vy
predsa (ako byvaly rozhlasak) velmi dobre viete.

Tak, a teraz ma kamenujte  :-))

                                  Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Daniel Valuch" <daniel.valuch@wanadoo.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, December 19, 2006 4:13 PM
Subject: Re: GSM - koaxial - vyzarovani

ako rychly test su povrchove prudy problem je mozne navliect par
feritovych toroidov na ten kabel. Ak sa to zlepsi tak treba patrat tymto
smerom. Pokial je antena zle vyriesena a nema dobru protivahu (ako uz
bolo spomenute) nie vsetky prudy potecu vnutrom koaxu. Treba vyskusat...
Ono to opletenie este moze chytat aj signal z anteny. Tazko sa na slepo
radi, vyskusajte tie feritove kruzky - napriklad z klavesnice/USB/video
kablu.
b.