teraOT: hra na klavir

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Prosinec 19 09:34:11 CET 2006

To kde a hlavne jak se to dnes uci - pokud to neni byvala LSU nebo yamahacke
skoly - je ohromny des a bida a lepe to uz dela moje manzelka zcela bez
hudebniho vzdelani (zato s mimoradnymi vlohy).

Klavir nebo pianino - pravy, dreveny, se da sehnat i za odvoz, staci
naladit, pripadne doplnit chybejici struny, opravit drhnouci kladivka a jine
drobnosti. Vyjde to max na 3k, kdyz si to umite udelat sam, tak do 500 se
vejdete. Akorat pocitejte s tim, ze pianino vazi skoro pul tuny a klavir
skoro tunu (800kg).

Rozdil ve zvuku pianina a klaviru je hlavne u basovych strun. Nema cenu
kupovat moderni nadherna nizka pianina, tam spodni dve-tri oktavy stoji
uplne za prd. Budto si poridte stare velke pianino (>1,4m), tam stoji za prd
jen spodni oktava a zvukove jiz byvaji mnohdy lepsi nez klaviry rozmeru Baby
Grand Piano. (treba nejvetsi pianino Petrof versus Baby Grand Steinway - a
je zadelano na flame).

Dalsi moznosti jsou poridit si elektronicky klavir - tedy takovy ten prazec
na tenkych nozkach - cenova relace 20k..1M Kc. Ma to vazene klavesy, nekolik
velmi slusnych zvuku, hraje se na to skoro jak na klavir. Rikam skoro,
protoze vas to nenauci udelat zpevny uhoz (a zase se budeme hadat o
existenci a neexistenci zpevneho uhozu kdyz mechanicky je jasne ze
neexistuje ale jak to ze je to slyset...). Vyhoda je, ze kdyz si to date na
sluchatka, nerusite ostatni (jen rachtanim klaves).