ATX zdroj - jak proverit

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Prosinec 16 21:27:42 CET 2006

Puvodni zprava ze dne 16.12.2006 od Aigor:

> mam laicky dotaz - jakym zpusobem se da proverit, ze bezny ATX zdroj
> funguje "tak jak ma". je mi jasne, ze na to bude ptreba asi nejakeho
> spec. vybaveni... Neptam se proto, ze bych se o to pokousel sam, ale
> potrebuju vyresit jednu hodne neprijemnou reklamaci a nevim jak na
> to, resp. zda se nekam nezkusit obratit o vypracovani posudku.

No podle toho, co chces promerovat. Zdroje ve vyrobe nebo pri
reklamacich se testuji takovymi testery, jejichz obrazky posilam v
priloze. Neni to nic extra sloziteho ani cenove nedostupneho, pohybuji
se od 3 do 7 stovek bez dane.

Zmerit napeti samozrejme muzes i rucne voltmetrem, tester je ale
rychlejsi a pohodlnejsi, zvlast kdyz testujes zdroju vice. Zastrcis
ATX konektor, pak strkas jednotlive ostatni konektory (floppy, HDD,
SATA apod.), no a tester sviti LEDkami, jestli je to OK v normou
definovanem napetovem rozsahu, pripadne hvizda, a ten nejdrazsi take
napeti ukazuje na LCD na jedno desetinne misto.

Mam je skladem, kdyby sis chtel odborne testovat :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz