Problem s ISP u AT89S8253 pripadne redukce TQFP44 DIL

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Prosinec 14 09:49:38 CET 2006

Pavel_t wrote:

> Protoze se po provedeni uprav bude zarizeni dale vyrabet tak se po jinem
> typu skutecne poohlednu, i kdyz sef ted pripustil, jestli tam nedat
> skutecny MCU a cele to predelat a prepsat (problem je, ze puvodni
> program je v ASM x51 takze by to znamenalo skutecne napsat znova).

Mno, tak toto je slovo do bitky, piatok sa blizi... :-) V com presne je
akykolvek iny MCU skutocnejsi nez '51? A v com presne mate problem s asm?

Inak, prepisoval som uz par veci z asm'51 do asm'AVR a bolo to vcelku
priamociare, samozrejme s tym, ze u AVR sa zozerie podstatne viac
zdrojov na vsetko. Dokonca som zacal pisat aj akysi "prekladac" z
jedneho asm do druheho ale skoncilo to tym rucnym "prekladom", lebo to
islo rychlejsie.
Aj ked na druhej strane AVR je tiez bohuzial Atmel (a navyse ich nemam
rad ;-) )

> Vyhledavat muzu ale ptam se abychom opet nenarazili na podobny paskvil
> jako je tak S8253. Kdyz uz tak kriteria jsou asi nasledujici: 3.3V,
> 22.1184MHz, jadro 12taktu (pro rychlejsi by se muselo upravovat casovani
> programu coz neni neresitelne ale cim mene zasahu tim lepe), FLASH
> alespon 8kB, RAM 256, EEPROM staci par byte ale je nutna, WDT, POR apod.
> taky, nic analogoveho neni potreba, pouzdro SMD, staci 44pinu (deska se
> stejne bude prenavrhovat), funkcni ISP, rozumna dostupnost a cena.

'RD2 (presnejsie 'Rx2) je akasi "podrodina" '51tiek, vyrabana hned
niekolkymi vyrobcami v miernych modifikaciach
- Atmel, ale v tomto priade je to exTemic - tie jednotlive skupiny v
Atmeli zrejme dost zvlastnym sposobom nespolupracuju...
- NXP = exPhilips
- SST (tie P89V51Rx2 vlastne podla vsetkeho vyzeraju, ze su OEM verzie
SST cipov prenalepkovane pre NXP, ale zatial to nahlas nikto nepriznal...)
- Winbond

Vacsina z toho vyzera byt pomerne dostupna. To pismenko za R urcuje
mnozstvo FLASH (B=16k, C=32k, D=64k, Atmel prave uviedol aj RE so 128k)
a su "samopreprogramovatelne" (to sa tu vola "IAP"). Vsetky maju okrem
256B standardnej '52tkovej internej RAM aj zabudovanu "internu externu"
RAM, niekolko nasobkov 256B. Jadro aj periferie su prepinatelne 6/12
taktove. Zvyknu mat aj prkotiny typu I2C (Atmel: TWI :-) ) a/alebo SPI,
WDT a cojaviemcoeste. Maju naviac este tzv. PCA (programmable counter
array) jednotku, to je este od tych lepsich '51tiek od Intela. Su pinovo
kompatibilne s klasickou '51, takze by ste s plosakom nemali problemy.
Aha, zabudol som este na najlepsiu vec, programuju sa UART-bootloaderom;
navyse je ku Keilu k dispozicii u Atmela FlashMon a u NXP/SST tzv.
SoftICE (co je to iste len je to zabudovane a zerie menej zdrojov), co
sa da pouzit ako jednoducha a lacna nahrada emulatora. Pre NXP/SST
existuju aj pomerne lacne skutocne emulatory.

K dispozicii P89V51Rx2 sice EEPROM nema, ale (v zavislosti od
pozadovanej funkcionality tej EEPROM - pocet prepisov, rychlost
programovania) sa (snad) da pouzit samotna FLASH - skuste naznacit
poziadavky.
Cena P89V51RD2 je asi 2x tej S8253 ale to samozrejme zavisi od
konkretnych okolnosti (a tie s menej flash budu zrejme lacnejsie,
neskumal som). S L verziou osobne skusenosti nemam.
Mimochodom, ja zabudovanym resetom u jednocipov este stale jednoducho
neverim...

> Nevim
> jestli neni potreba i casovac T2 z 8052, ted se mi to nechce hledat ale
> tech 256B RAM bude asi automaticky spojeno s T2.

Toto je kombinacia zavedena u 8052 takze je to tiez akysi standard;
nevidel som este jedno bez druheho.

> No mate pravdu, castecne to pomohlo, ja uz drive zkousel privest externi
> zdroj na necele 4V, coz ale nepomahalo. Tak jsem si ted nasel soucastku
> s nejnizsim Absolute Maximum Ratings Vdd a vyslo mi 4.5V, tak jsem to
> zkusil a u cca 10ks to skutecne pomohlo, jdou naprogramovat a i funguji,
> ovsem zbyli mi tu 4 pacienti u kterych bych nejradeji vystavil umrtni
> listy, neco cenneho nechal vytahat a zbytek pohrbil...
>
> Nicmene nevim nakolik ted muzem verit tem kusum ktere sly naprogramovat
> jak dlouho si to budou pamatovat...

No to samozrejme netusim. Si myslim, ze by toto bolo treba otrepavat
Atmelu o hlavu; klasicky problem je vsak, ze tych dosak mate 100 a nie
100k... :-)

wek