vyber fotaku

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Čtvrtek Prosinec 14 02:44:27 CET 2006

Takze vsem dekuji za informace a nazory. Predevsim jsem mel uprasnit, ze
dceru sice ve fotografovani beru jako zacatecnici, ale uz ji davno neni 8
:-) Kdyz vzala do ruky nektery z mych fotaku (Practica nebo digitalni
Minolta), musel jsem ji to nastavit aby to jen zmackla. Na rozdil od ni syn
foti se vsim, i s fotakem po dedovi - s tim jsem ho kdysi davno ucil fotit
krajinky. Stativ, cerny hadr, misto filmu matnice, pak se zasoupne adapter
se svitkovym filmem (puvodne to bylo na desky 6x9). Dcera foti ( spis driv
fotila) automatickym blbeckem na film a to ji vyhovovalo. Zkratka chce mit
fotky na ktere se da koukat, ale technikou okolo foceni se zabyvat nechce a
nebude. Na co to potrebuje . jednak by radeji mela fotky na pocitaci nez na
papire a taky si chce o prednaskach obcas fotit tabuli, aby nemusela vsechno
opisovat.
 - Vetsi fotky nez pohlednice u ni opravdu nehrozi a kdyby se s focenim
nekdy chtela zabyvat vic, vybaveni mam a kdyby opravdu, tak ji koupim neco
poradneho.
 - Stabilizator - kdyz jsem presel z filmu na digital (Minolta A200),
nestacil jsem se divit. Z z ruky delam i 1/5 s, ale to uz musim vybirat z
vice fotek. 1/20 s bez problemu. A to mi rikali ze poradne stabilizatory,
ktere stabilizuji cocky v objektivu, dela jen Panasonic. Minolta stabilizuje
cidlo, ale nejak to pry taky funguje. Me se to libi a jestli to Panasonic
umi jeste lip, tak je to jen dobre. Pokud nekde bude min svetla, dcera
rozhodne nebude premyslet o nejakych casech nebo dokonce o stativu. Kdyz ji
to (u stareho fotaku) automaticky spustilo blesk, strasne se divila ze
vpredu je to presvetlene a vzadu je tma (a pri tom dcera neni blondyna :-) a
prohlasila ze ten fotak je smejd.
Takze myslim ze jsem se nakonec rozhodnul docela dobre.
Andel