Úprava motocyklu pro tělesně postiženého-elektronické ovládání spojky

Miroslav Kolínský miroslav.kolinsky@papouch.com
Úterý Prosinec 12 11:51:08 CET 2006

Už bych dohady o homologaci uzavřel. Důvody k homologaci jsou naprosto
legitimní. Až se do toho pustím budu to zkoušet mimo veřejné komunikace
a bez homologace nevyjedu.  Jestli někdo ještě máte chuť pomoci, pojďme
se bavit o možnostech řešení. Ja vím o několika: U malých motorek se dá
použít dvojitá páčka. Dva prsty pro spojku, dva pro přední brzdu. Ale u
vetší motorky půjde spojka už hodně ztuha. Další je přední brzdu na
palec+spojka místo brzdy. To je spolehlivé jako z továrny. Měl jsem
spojku na pravo u fichtla a ČZ 250 a šlo to dobře. Ale neměl jsem přední
brzdu. Já přemýšlel o nějakém servu (zde by se mi hodila rada, odkaz)
které by navíjelo lanko, nebo nějakým táhlem ovládalo původní raménko.
Petr Kodet psal o předělání spojky na pravou nohu, ale to je
nevyhovující. Problém by nastal kdyby mi motorka začala padat napravo a
musel jsem jí chytat pravou nohou s zařazenou rychlostí. Ale díky za radu!
--
S pozdravem,
Miroslav Kolínský