OT: problem s inetem na karneval

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Prosinec 10 18:46:53 CET 2006

Puvodni zprava ze dne 10.12.2006 od Prichy:

> pak vetsinou nabehne a jdou vsechny programy (co mam naistalovane) v
> pohode, po par minutach prestane fungovat IE....kupodivu ICQ apod,
> fungujou dal.

> Od ceho zacit? Kde hledat chybu?

S nejvetsi pravdepodobnosti se jedna o problem s DNS. A mimochodem, je
to nekolik dni, kdy jsem kamaradovi radil, jak si ma rucne prirazovat
DNS zaznamy, protoze je na Karnevalu a nesly jim dlouho DNS servery.
Tak nemohl browsovat. Takze bych se ani nedivil, kdyby meli nejake
vaznejsi ci dlouhodobejsi problemy s DNS.

Problemy s DNS poznas jednoduse tak, ze si najdes nejakou IP adresu
konretni domeny, zkusis si pingnout na domenu a zkusis si pingnout na
tup IP adresu. Pripadne totez traceroute. Pokud nefunguje DNS a neni
informace ulozena v cache, pak bude fungovat IP a nebude fungovat
domenovy nazev.

Jinak, IP adresu muzes jednoduse zjistit treba tady:

http://www.dnsstuff.com

Pokud ti nejde DNS, tak to nepujde, pak musis pres IP:

http://66.36.247.82

Vpravo nahore funkce DNS lookup - hledat A zaznam. Vlozis napriklad:
www.clexpert.cz a vyleze IP adresa 195.39.98.3.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem