stehovani XP na jiny disk

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Sobota Prosinec 9 10:16:37 CET 2006

To same co jsem psal Janu Kubovi, je to proste tak a i ja jsem si tim kdysi
prosel. Je fakt, ze jsem mel vetsinu dat zalohovanych, ale presto me mrzelo,
ze zasah blesku mne prisel na nejakych 70 tisic. Pojistovna mi nedala nic.
Bylo ni likvidatorem doporuceno prime jednani s pani reditelkou a naznaceno
pouziti uplatku. Na to jsem nemel zaludek. Likvidator mi tvrdil, ze ten den
nad Prahou bourka nebyla. Na muj dotaz na meteo na letisti jsem dostal
odpoved, ze bourka byla a to s centrem prave na Praze 4. Dnes bych jednal
naprosto jinak.
J. Polivka

> Sory, je to trochu mimo misu, ale to se stale lidi nenaucili jeste
> cenna data zalohovat?

Nenaucili a ani se nepouci. To mas totez jako treba se zaloznim
zdrojem nebo ochranou proti prepeti. To take lidi vetsinou nekupuji,
protoze proud prece vypnou jen jednou za pul roku, no a blesk hned tak
nebouchne, prepeti v siti se take nikdo neboji.

> Ja se s tim setkavam snad cim dal tim vic, nekteri jsou naprosto
> nepoucitelni. Dokud to totiz zachranit jde, vznikne v podvedomi
> pocit, ze to pujde pokazde. Vetsinou zacnou zalohovat ( a investovat
> do zalohovaciho mechanismu) lide, kteri o data definitivne prisli.

Bohuzel ani ti, kteri o data definitivne prisli, se leckdy nepouci.
Setkavam se se spoustou zakazniku a pochopitelne ztraty dat jsou zcela
bezne. A oni, ac jsou pouceni, na to proste prdi.

Kdyz bude ten patek... Mam treba zakaznici, ktera jednou prisla o 6
mesicu ucetnictvi firmy. Kdo o tom trochu neco vi, tak mi da zapravdu,
ze dodelavat pul roku zpetne je dost pakarna. Nejen ze se musi vsechno
natukat, ale hlavne se ztrati ty myslenky, protoze ne vsechno se
zapisuje, pak se musi vsechno znovu dohledavat, premyslet nad
zbytecnostmi apod. No a myslis, ze zalohuje? Nezalohuje. Proste to tam
priste natuka znovu zase...

> Ja osobne neverim na disku ani jedinemu bitu, prakticky pokazde mam
> dulezite fotky atd alespon na 2 a vice mistech. (1x mimo PC)

Ja mam kompletni zalohy den po dni (kazdy den se dela inkrement, takze
se mohu zpetne kouknout na presny stav kterykoliv den) na disku v PC,
na disku mimo PC, na DVDckach a jeste dalsi kopie v bance v trezoru.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz