stehovani XP na jiny disk - archivace 400-600GB fotek

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Pátek Prosinec 8 12:43:35 CET 2006

> Co reknete clovekovi, ktery ma
> cca 400-600GB dat

> Kdyz se najde rejpal, kterej bude rikat, ze "normalni clovek
> tolik dat
> nepotrebuje", tak normalni clovek ne, fotograf ano.

Asi ted budu fakt za rejpala, i kdyz to zase tak casto nedelem. Na uvod
<skodolibe rypnuti>Ja se za fotografa taky povazuju a s archivaci svych
negativu a diaku fakt nemam problem</skodolibe rypnuti>. Ne, to byl fakt jen
joke, on to trochu problem je, data se z nich neztrati, ale kdyz vyhorime,
tak jsou taky v pr...

Ale chci rict neco jineho, 400-600GB mi na BEZNEHO AMATERSKEHO fotografa
prijde proste trochu moc. Rekneme ze budu archivovat RAWy, jeden ma, at se
to dobre pocita, 10MB (z 10-15MPx fotaku ma asi o chlup vic, z nejakeho obyc
6Mpx zase min). 400-600GB, to je pri 10MB na fotku 40-60 TISIC fotek. Neni
to nejak hodne? Jak dlouho dotycny fotograf na ten digital foti? 5 roku? To
by bylo 8-12.000 fotek za rok, 660-1000 fotek za mesic! To fakt udela za
mesic 1000 DOBRYCH (tj. takovych, ktere stoji za to archivovat) fotek?
Nechci se nikoho dotknout, ale dovolil bych si o tom pochybovat, koneckoncu
se asi shodneme na tom ze aspon trochu sebekriticky fotograf je vdecny za
2-3 relativne slusne fotky z jednoho filmu, kdyz to prepocitam, tech cca 300
filmu fakt za mesic fotakem neprozenu, to bych byl blazen. Takze si myslim,
ze je na miste nepodlehat tomu ze to cvaknuti je "zadarmo", mozna trochu min
cvakat a nacvakane fotky proste probrat, uplny odpad smazat (a zbyde nam
mozna desetinu objemu), to co je takove nejake jakztakz nechat proste na
disku a pripadne zazalohovat na nejake bezne medium, a to co opravdu stoji
za to (verim ze z 500GB bude najednou 5GB) zazalohovat opravdu dobre, treba
i s odnesenim jedne kopie nejakeho toho DVD-RAMu nekam do banky.

Tvrdim, ze pokud clovek nacvaka za mesic 1000 fotek ktere stoji za to
archivovat, tak je to bud buh (a ten snad muze dokaze zkaze predejit jinymi
prostredky... :-) a nebo profik, a ten si holt musi na poradne zalohovaci
zarizeni nebo zalohovaci sluzbu vydelat.

Omlouvam se za OT.

Dusan Dolezal