stehovani XP na jiny disk

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Pátek Prosinec 8 09:50:53 CET 2006

Krasny den,
zkusil bych to zkopirovat na libovolny disk o stejne nebo vetsi kapacite
(dd_rescue z baliku ddrescue) a pak se pokusil najit zacatek partisny
programkem gpart (plna analyza muze trvat i nekolik hodin, rychla je
pomerne rychla). Pri uspechu (muze nastat) bych editoval mbr (fdisk), pomodlil
se (jako agnostik radeji nic nezanedbam :-) a zkusil namoutovat
nalezenou partisnu.
  Podarilo se mi tak zachranit sest partisen z osmi
(ty posledni dve jsem uz nemel silu obnovovat,
ponevaz na nich nebylo nic co by se nedalo nahradit). Ale ten disk nebyl
vadny jen se mi podarilo zapsat chybna data na disk, kdyz jsem zkousel
co z pocitace vytahnu a zapomel jsem na pamet.

Jsou to ale GNU programky pod Linux, *BSD, mozna pod Mac OS X, coz je
snad neka verze BSD. Jsou i pod windows, ale nemam tuseni jak se tam
zkopiruje samotny obraz disku.

pokud tam byla jen jedna partisna, tak bych po zkopirovani vytvoril novou
do zacatku do konce velikosti puvodniho disku) a zkusil jestli mi to
nepujse precist, ci nejaka utilitka neobnovy. Nejvetsi problem je trefit
zacatek disku.

Take se mi podarilo vylovit jednu databazi z fat partisny tak ze jsem
nacetl oblast kde se mela nachazet data do souboru a pak jsem rucne
hledal pocatek databaze a skladal ji po kouskach. Za dva dny pilne prace
jsem ji zrestauroval. Dodnes nechapu jak se mi to povedlo.

Josef OK1CED