stehovani XP na jiny disk

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Prosinec 8 01:08:32 CET 2006

Puvodni zprava ze dne 8.12.2006 od Bitovod:

> Ukladani na disky a jejich odnos do trezoru ma taky svoje radosti. V
> bance jsou sice jako v bavlnce, ale jednak jsou pomerne dost
> "offline" s -ve vysledku- neprilis kratkou pristupovou dobou :),

K zaloze snad neni treba mit nejakou rychlou pristupovou dobu, ne?

> druhak ani u nich neni jistota zalohy. Disk, ktery dejme tomu rok
> nejede (nebo tri roky, to je celekm jedno), muze a nemusi
> nastartovat.

Aha. A to rikal kdo?

> Nebo mam mit ty sady externich disku dve, jednu v bance, druhou doma
> (abych mohl udelat kontrolu dat) a prohazovat je?

No ano, prubezne doplnovat a rotovat zalohy. Dve v bance, jedno doma.

> Nemluve o tom, ze kdyz si dneska koupim IDE, za tri roky to nemusim
> mit do ceho nacpat.

Suplik USB - IDE. Jinak ten disk za ty tri roky stejne nebude mit
takovou hodnotu a bude za ty penize dostupnejsi daleko vetsi medium.

> Kdyz si dneska koupim SATA, nejakej podobnej konektor v PC mozna
> najdu i za tri roky - a s trochou dobre vule bude umet i takhle
> historicke rozhrani s takhle starou specifikaci. Mozna. Ale vzhledem
> k tomu, ze od doby, co se SATA osazuje, tak je tusim ve treti
> revizi, moc bych za to nedal. O tom, ze bych chtel mit svoje fotky k
> dispozici i za dvacet let, radeji ani nemluvim.

Ja nejsem vedma. Ale samozrejme, nez to risknout, to je lepsi
nezalohovat vubec a cekat tech 20 let, co pak zrovna bude "in".

> Chapu, ze tohle je trochu extremni priklad, ale mam kolem sebe
> podobnych lidi dejme tomu tricet se stejnym problemem - vcetne
> "dobre" zkusenosti s lehlym diskem v externim boxu, ktery po zapnuti
> nenabehnul pote, co si uzivatel ve snaze preinstalovat PC sahnul na
> spatnou partition a zrusil datovou oblast. Takze razem prisel o
> "provozni" data na PC, tak o ta "jista" archivni data na disku v
> boxu. Tusim, ze rikal neco o dvanacti tisicich za vycteni asi 80% z
> te mrtvoly.

Co mam na tohle rict? Kdyz si nekdo splete barvy na semaforu a nebo
misto doleva zatoci doprava do prikopu, prijde ho to na vic nez
dvanact tisic. Kdyz to uzivatel neumi, nema to delat. Ja si take
neopravuji auto, davam ho do servisu a platim za to.

> Jinak ano, streamer by byl resenim, idealne v nejake knihovne. A
> budu ho mit kam pripojit (a cim precist) za tri roky? A za pet? Za
> deset?

No a proc by to neslo?

> Pri cene takoveho zarizeni bych opravdu uvazoval i to, na jak dlouho
> mi vydrzi. Objektiv za tricet az sedesat tisic mi deset let vydrzi,
> verim, ze pri slusnem zachazeni i dele...

Neni potreba jednotka za 70 tisic, tri roky vydrzi urcite, kdyz je na
ne trileta zaruka :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem