Stabilita soucastek (R, C, R-trimr)

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Úterý Prosinec 5 09:00:25 CET 2006

2006/11/25, Vlada Andel <vaelektronik@vaelektronik.cz>:
> Jde o to, ze MKT maji nejen velke ztraty (to by do oscilatoru tak nevadilo),
> ale i velkou teplotni zavislost. Ten 10n FKP2 bude o mnoho lepsi. Tech 10n u
> chobota maji, aspon obcas.

Teď v tom máme tyhle hodnoty: 100n, 330n, 470n, 1M a ještě 4n7, ale na
tom tolik nezáleží, protože paralelně k němu se připínají ty větší
kondíky.

> Pokud se bojite teplotni zavislosti trimru, dejte
> tam cermetovy a rozsah doladeni co nejmensi, kombinujte trimr s pevnym
> odporem. Taky muzete k tomu oscilatoru pripojit procesor, ten kmitocet merit
> a zobrazovat na displej. Program a popis citace najdete
> http://www.vaelektronik.cz/bastl/download.htm#citac dalo by se to i
> zjednodusit, vyhodit vstupni preddelic a zbyde vam tam jen procesor a
> krystal -)  Kdyz vam kmitocet ujede, knoflikem si ho doladite. Nedelal bych
> z toho vedu :-)

To by bylo moc dokonalé ;-) Stačí když si ten kmitočet nastavím pomocí
osciloskopu, v reálu se to stejně doladí podle vzorového reproduktoru
- tj. aby byl v rezonanci.

> Problem je, ze se nekdy az moc snazime, aby merici udelatko bylo co
> nejdokonalejsi, da to spoustu prace a pak se to pouzije parkrat :-)

No právě, procesor mi tam připadá jako "kulovnice na komára", stará
dobrá 555-ka poslouží stejně dobře. Já jsem tohle udělátko převzal od
jednoho o dost staršího kolegy a snažím se ho trochu vylepšit. Jeho
metoda ladění frekvence je vybírání kondíků - tesláckejch svitků z
pytlíku a zkoušení, kterej tam bude nejlíp fungovat ;-) Já jsem dal
paralelně k těm kondům odporové trimry.

> Andel

P.K.