Reflow picka ? aneb cim merit teplotu

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pátek Prosinec 1 09:11:58 CET 2006

Presne tak odezvy pro jednotliva prostredi (vzduch voda) pro PT 100 jsem sem
jiz daval, jsou definovany pro 90% nove hodnoty, setrvacnost telesa bude
urcite vetsi a vzhledme k tomu, ze nejde primarne o infra tak teplotu stejne
prenasi vzduch proudenim a tak setrvacnost bude "setrvala" :-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of dejfson
Sent: Thursday, November 30, 2006 10:23 PM
To: HW-news
Subject: Re: Reflow picka ? aneb cim merit teplotu

A jak rychla ta odezva ma byt? Ja myslim ze ta odezva spis zavisi na
druhu prostredi ve kterem merite. vzduch bude mit asi pomalejsi odezvu
nez olej. Nicmene kdyz se podivate na ty grafy leventeho (mimochodem - byl
u nas studentem asi na 1 rok), tak ta jeho pec funguje 300sekund =
5minut. Je otazkou nakolik je presnost teploty na zavadu, ale pokud se
nemylim, tak odezva se udava vetsinou jako rychlost prechodu z jednoho
stavu do druheho. Prechod o 1 stupen muze trvat 7 sekund na dosazeni
99.99% nove hodnoty, ale treba 2 sekundy na dosazeni 95% nove hodnoty.
Takze kdyz budete merit kazde 2 sekundy, tak se Vam sice zhorsi o nejaky
ten stupinek absolutni hodnota mereni, nicmene treba to neni na zavadu.
 dle meho nazoru je porad pt100 dobry kandidat i pokud bude trvat mereni
7 sekund. pri 5 minutach to dela cca 40 superustalenych mereni coz by
melo na alespon hrubou kontrolu teploty stacit. A nakonec treba dojdete
k tomu, ze setrvacnost toho vlastniho ohrevneho telesa je vetsi nez toho
teplotniho senzoru.

Ono to stejne nakonec skonci tak, ze si experimentalne urcite sekvenci
zapnuti a vypnuti tech ohrevnych telisek tak aby vam to dalo pozadovanou
teplotni charakteristiku :)

Na kratke vyvody pouzivame normalni smaltovany drat obaleny v takove
sklotextilove buzirce a na spojeni tech kabelu s vlastni sondou
pouzivame piny z cannon konektoru ktere se nakrimpuji, tudiz tam zadne
pajeni neni.
d.