Vypocet stejnosmerne slozky a RRM

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Srpen 31 17:36:56 CEST 2006

Zdravim,

> Nevite prosim nekdo, jak vypocitat stejnosmernou slozku a efektivni
> hodnotu napeti ze serie vzorku nasbiranych behem nekolika period
> signalu? Jde sice jen o jednoduche vicemene orientacni zobrazovani ale
> presto bych nerad aby to bylo uplne spatne kdybych tam delal jen
> proste aritmeticke prumery :-)

je to proste, stejnosmerna slozka je tzv. stredni hodnota, jejimz
odhadem muze byt napriklad aritmeticky prumer (pri blokovem
zpracovani), klouzavy prumer, nebo jeho priblizeni pocitane s vyhodou
exponencialnim zapominanim.

Efektivni hodnota je potom stredni hodnotou druhych mocniny vzorku
(pro realny signal), stredni hodnotu opet mozno odhadovat ruznymi
zpusoby. Otazkou je, zda ma byt pocitana prosta druha mocnina, nebo
druha mocnina signalu, od nehoz je odectena stejnosmerna slozka. V
elektrotechnice pri vypoctu dodane energie do realne zateze by se
pouzilo to prvni, ve statistice a zpracovani signalu je pouzito spis
to druhe, rozptyl.

Pokud budete pocitat ef. jako stredni hodnotu mocnin, pak muzete na
prumerovani pouzit stejny algoritmus pro ss. slozku i ef. hodnotu,
akorat do jednoho pujde x a do druheho x*x.

Pekny den preje Marek P.