OT - Prosim o radu s C

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Úterý Srpen 29 23:24:06 CEST 2006

Dobry vecer,

> Nejde mi do hlavy, v cem je program, kterej posere data a pak
> spadne (C,
> neosetreno) a program, kterej skonci na runtime error
> (Pascal, automaticky
> range check), z hlediska uzivatele jiny :o)

Stane-li se Vasim uzivatelem elektrarna, budete mit na preteceni stacku jiny
nazor :-) Delali jsme software pro JEDU, soucasti bylo mereni z citacovych
vstupu. Pri simulacich nam v obsluze jednoho interruptu sem tam utikal jeden
byte na stacku. Po zhruba 3 dnech nepretrziteho chodu systemu (16 pocitacu v
distribuovanem rizeni) se stack dostal do oblasti sdilenych dat a zpusobil
odstaveni dmychadel, ktere vetraly do komina. Bylo to 8086 procesorech, bez
protected rezimu, takze jsme to museli hledat rucne, meli jsme na to 2 dny.
Vyresili jsme to upravou kompilatoru (delali jsme to v Cecku) a operacniho
systemu (meli jsme svuj vlastni) - nechali jsme hlidat alokovanou pamet a
stack - neco jako globalni range-check. Od te doby ocenuju kazdou praci,
kterou za mne udela nekdo jiny :-)

Zdravim

Jiri Foldyna