rizeni lcd

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Úterý Srpen 29 16:28:24 CEST 2006

Mozna budu (trochu) kecat, ale:
Myslim, ze i v pripade 4 plane (spolecnych elektrod) by melo stacit na
ty elektrody dodavat napeti 0 - U/2 - U, na jednotlive segmentove 0
nebo U. Chce to, aby napajeni AVR == U pro ten LCD.
Na hodnoty 0, U/2, U staci jeden pin AVR (vhodny odporovy delic
zajisti U/2 pri vstupnim pinu, kdyz pin prepnete na vystupni, tak 0
nebo U "vtlacite")
Ty 4 spolecne elektrody maji prubehy, kdy 1/8 cyklu je tam 0,
3/8->U/2, 1/8->U, 3/8->U/2. Tyto prubehy jsou na jednotivych
spolecnych elektrodach posunute o 1/8 cyklu. Svitici segment ma v
dobe, kdy je "jeho" spolecny pin na 0 ci U hodnotu opacnou, nesvitici
stejnou.
Plny cyklus by se tusim mel opakovat s frekvenci 20-200kHz, takze by
to melo byt s AVRkem v pohode stihatelne.

Doufam, ze se moc nepletu a ze to z toho pochopite, pokud ne, pokusim
se ty prubehy nakrestil, z nich je to celkem jasne. Vychazi to cele z
nasledujicich vlastnosti:
-pri U/2 mezi elektrodami segmentu je segment vypnuty, "nesviti"
-suma napeti na segmentu v case by mela byt 0 (za periodu), jinak se
segment znici tusim elektolizou

Hezke pokusy,
Marek