pajeni SMD soucastek

Radek Kasal radekkasal@centrum.cz
Úterý Srpen 29 14:57:39 CEST 2006

Mikropájka, transformátorové napájení 24V, do hrotu PWM ze stejnosměrného signálu, 24V, 2A. Povrch hrotu galvanicky oddělen od napájení, neuzeměný. Teplotní regulace. Dobu pájení se snažim minimalizovat, cín rozehřeji na pájecím hrotu a kapičku přiložim na nožičku, cca 2-3s.
 Zajímavé je, že P-MOSFETY v pohodě, ale ty BSS138 všech 10 odprásknutých. Na to probíjení se mohu podívat, dobrý nápad. Oblečením to také neni.

Díky, jsem rád, že s uvařenim problémy nemáte a tak snad se v mém případě jedná o vyjímku.

Radek

> Od: Cihak@dkv.lbc.cd.cz
> Komu: <hw-list@list.hw.cz>
> Datum: 29.08.2006 14:24
> Předmět: RE: pajeni SMD soucastek
>
>Při běžném pájení žádná opatření proti statice nedělám. A Vaše tranzistory
do běžného pájení patří. Používám ERS50. Pokud pájím vzlášť citlivé
součástky - GasFet apod. propojím hrot se zemí pájené DPS. Samozřejmostí
je nemít na sobě slušivý silonový obleček nebo špatný povlak židle. Např.
v práci mám židli, na kterou když sednu v džínách a zavrtím se rozdávám
rány na potkání. Tak takovou nedoporučuji.
>Jinak pájím pěkně nožičku za nožičkou - žádný problém v tom není. Ještě
bych zkusil, zda Vám pájka neprobíjí. Ale to už asi vymýšlím ptákoviny. Co
používáte za páječku a jakou dobu pájení ?
>Zkusil jste ten tranzistor vypájet a pak otestovat ? Tedy není chyba v
desce ?

> Martin.

Behalf Of Radek Kasal
>Subject: RE: pajeni SMD soucastek
>

>Díky pánové z odpovědi,
> tak jsem z toho jelen. Podařilo se mi při pájení odprásknout 10
tranzistorů, jeden hezky po druhém. Trochu podezření mam na samotné
tranzistory, neb všechny byly stejné, vlastně z 5cm přepravniho pásku. Na
závěr jsem udělal to, že jsem si tranzistor otestoval, zapájel a udělal
ten samý test. Po pájení byl na vyhození. Tež zkusim opustit zlozvyk,
pájet jednu nožičku po druhé, hezky zasebou. Ještě se zeptam, hrot pájky
máte uzemněný, tedy připojený na nulák nebo ne?