pajeni SMD soucastek

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Úterý Srpen 29 14:23:35 CEST 2006

Při běžném pájení žádná opatření proti statice nedělám. A Vaše tranzistory do běžného pájení patří. Používám ERS50. Pokud pájím vzlášť citlivé součástky - GasFet apod. propojím hrot se zemí pájené DPS. Samozřejmostí je nemít na sobě slušivý silonový obleček nebo špatný povlak židle. Např. v práci mám židli, na kterou když sednu v džínách a zavrtím se rozdávám rány na potkání. Tak takovou nedoporučuji.
Jinak pájím pěkně nožičku za nožičkou - žádný problém v tom není. Ještě bych zkusil, zda Vám pájka neprobíjí. Ale to už asi vymýšlím ptákoviny. Co používáte za páječku a jakou dobu pájení ?
Zkusil jste ten tranzistor vypájet a pak otestovat ? Tedy není chyba v desce ?

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Radek Kasal
Subject: RE: pajeni SMD soucastek

Díky pánové z odpovědi,
 tak jsem z toho jelen. Podařilo se mi při pájení odprásknout 10 tranzistorů, jeden hezky po druhém. Trochu podezření mam na samotné tranzistory, neb všechny byly stejné, vlastně z 5cm přepravniho pásku. Na závěr jsem udělal to, že jsem si tranzistor otestoval, zapájel a udělal ten samý test. Po pájení byl na vyhození. Tež zkusim opustit zlozvyk, pájet jednu nožičku po druhé, hezky zasebou.
 Ještě se zeptam, hrot pájky máte uzemněný, tedy připojený na nulák nebo ne?