Meric izolacniho odporu

Neděle Srpen 27 13:32:01 CEST 2006

Hezký den

    naše měřiče co používáme v práci mají na možnost napětí 50V 100V
500V 1000V přičemž všechno se měří na 500V (už proto že to určují
předpisy a také stupnice je pak 1:1) pouze vyjímečně se něco měří na
100V a to spíše když potřebujeme něco na KOMPASu ověřit. Jednou nám
revizák pustil do zařízení 500V a měli jste vidět co se pak dělo za
hrozné věci ...

    Uvnitř těch měřičů je zvyšující měnič a potom normální měřič odporů.
Tolerance je od výrobce 25% čili také žádný zázrak. Určitě by to šlo
postavit i doma. Násobení napětí sítě mi příjde jako zábava poněkud
svérázná a značně odvážná.

					Saša K. Svobodová

            web: http://www.sasa.monty.cz

           mail: sasa.svobodova@centrum.cz