Vikend: Rekonstrukcia rozvodov v starsom dome

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Sobota Srpen 26 13:50:49 CEST 2006

zdravim,

vyzera to ze pocas najblizsej dovolenky budcem v dome starych rodicov
prerabat elektriku (je tam este 30 rokov stary hlinik a chcu elektricku
trubu), takze by som si potreboval nieco nastudovat. Predpisy som videl
naposledy pred 10 rokmi ked som dostal 51-tku takze uz si z toho vela
nepamatam a ten papier tusim uz neplati lebo bol nahradeny niecim novsim.

Chcel by som preto spytat ci sa niekde daju najst sucasne predpisy,
najlepsie v elektronickej forme aby som si to mohol znova prejst.

Hlavne otazky na ktore potrebujem odpoved su:
- barak ma stale privod 3x400V vzduchom, 4 draty zo stlpu (predpokladam
ze to je TNC). Je urcene aky minimalny prierez sa ma pouzit na
stiahnutie do rozvodnej skrine? Matne si pamatam ze domovy privod bol
nejak definovany.
- mozem v rozvadzaci jednoducho prejst na 5-vodicovy TNS? Mozu niektore
rozvody ostat zachovane v  TNC a nove by uz boli TNS?
- je dovolene na instalaciu pouzivat volne vodice alebo to musia byt
kable? Vsade su trubky
- je dovolene a ma vyznam pouzit prudove chranice u systemu TNC? Ak su
moje uvahy spravne tak by to nemal byt problem, akurat bude chranic
vypinat pri mensom pocte typov poruch ako keby bol v systeme TNS
- kto je opravneny vymenit privod do/z elektromeru? Potrebujem reviziu
na rekonstrukciu aby mi to urobili?

Mal by som byt schopny si to nastudovat aj sam, len neviem co hladat,
resp. ktore predpisy su aktualne :-)
Velmi dakujem za pripadnu pomoc :-)
b.