Paralelne vice Rx zarizeni na RS232

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Pátek Srpen 25 21:04:50 CEST 2006

> Zdravim, premyslim zda je mozne a pripadne co omezuje pripojit vice
> zarizeni RS232 pokud budou jen poslouchat tedy na vysilacim Tx pripojeno
> vice Rx. Predpokladam, ze to nelze z toho duvodu, ze by Tx na vysilaci
> nedokazal pretahnout proudove vice Rx do log. 1.

Ano, prijimac umyslne zatezuje linku takze je to tak jak pisete (kolik
je ten proud najdete v katalogovem liste k MAX232). Nicmene z praxe vim,
ze 2 prijimace jsou pro servisni ucely v pohode ale do provozu bych to
radeji nepouzil.

> Pokud chci resit pripojeni vice zarizeni na nejakou linku tak
> predpokladam se mam poohlidnout po necem na bazi RS-422 nebo 485. Jake
> se na to pouzivaji bezne prevodniky za slusne penize a dostupne?

Ano 485 je jedna z moznych cest. CAN bus je slozitejsi ale zase pokud
mate vhodne obvody mate vyreseny kolize na lince apod, coz u 485 musite
resit.
Jako budice se nejcasteji pouzivaji nastupci 75176 MAX485. Primo MAX485
jsou dosti drahe ale spousta firem nabizi radove levnejsi ekvivalenty
kdy prefix je podle te firmy a cislo je 485, 3485 je 3V varianta.
Existuji i podobne obvody pro 422 nebo vicenasobne apod.

> Nicmene pri hledani vice informaci jsem narazil na tento obrazek
> http://rs232.hw.cz/images/db9_monitor.gif a nejak mi tam nejde do hlavy
> proc jsou spojeny Rx na Rx a Tx na Tx.

Nehce se mi k tomu obrazku hledat text ale pokud se nemylim tak je to
odposlechovy kabel kdy na tom spodnim konektoru mate smichane rx i tx.

Pavel