Paralelne vice Rx zarizeni na RS232

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Srpen 25 20:59:43 CEST 2006

On Fri, 25 Aug 2006, RVsoft wrote:

> Zdravim, premyslim zda je mozne a pripadne co omezuje pripojit vice
> zarizeni RS232 pokud budou jen poslouchat tedy na vysilacim Tx pripojeno
> vice Rx. Predpokladam, ze to nelze z toho duvodu, ze by Tx na vysilaci
> nedokazal pretahnout proudove vice Rx do log. 1.

Ja bych si tipnul ze by to i dokazal. To je otazka pridanych kapacit
a snizeni prenosove rychlosti. Vzhledem k tomu ze nektera zapojeni si
ze signalu brala i napajeni, tipuji ze to utahne vic pripojenych zarizeni.
Dokonce u '51 architektury byly priklady softu pro USART jak delat
komunikaci master-multislave pomoci 9/8 bitu sirky slova. Takze by to
asi nemel byt takovy problem.

> Nicmene pri hledani vice informaci jsem narazil na tento obrazek
> http://rs232.hw.cz/images/db9_monitor.gif a nejak mi tam nejde do hlavy
> proc jsou spojeny Rx na Rx a Tx na Tx.
>
> Je ten obrazek dobre?

Ja ho ctu tak ze je to RS232 'pruchodka' a z toho GND RX a TX jsou
paralene odboceny urcitym zpusobem na dalsi konektor. Proc je to
udelano tim zapojenim ktere tam je netusim, ale to je spis otazka
zapojeni za tim vyvedenym konektorem.