Re: Reklamace zboží (Siemens SX1)

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Srpen 21 23:30:55 CEST 2006

Puvodni zprava ze dne 21.8.2006 od Landa Martin:

> Zítra zřejmě řidič navštíví toho komu nechal můj balík v úschově a
> bude ho prosit, aby mu jej opět vydal. Pokud si ho nechal sám bude
> mít situaci s vymáháním lehčí. Uvidím jestli byl porušen balík.

Takze jestli to dobre chapu, PPL (ja neprijimam PPL, je s nimi vice
problemu nez dobre dorucenych zasilek - moje zkusenost) ti nechalo
balik nekde u sousedu a ti si ho zrejme nechali. Ty jako adresat toho
moc reklamovat nemuzes, protoze jsi jen adresat, to musi odesilatel.

V kazdem pripade bych se domahal na odesilateli sveho majetku. Nic jsi
neobdrzel, musis se domahat na tom servisu, at ti vrati mobil. Servis
bude mavat papirem, ze to PPL dorucila, to te nezajima, ty budes
rikat, ze jsi nic nedostal. Partnerem pro tebe je servis, kteremu jsi
mobil predal a chces ho zpet. PPL te nezajima.

A ted zalezi na tom, jak se zachova ten servis. Bude se toho muset
domahat na PPL. To tebe uz zajimat nemusi. Jestli on se toho domuze na
PPL, to zalezi na tom, co se s balikem stalo a jake jsou prepravni
podminky, ktere servis podepsal (at jiz smlouvou nebo tim, ze proste
podal balik k preprave). Zasilka se muze nekde ztratit, pak je
pojistena, ze zasilky se muze neco ztratit, pak zalezi, jak byla
zabalena, zasilku muze nekdo spatne predat, a pak zalezi na tom, co je
ujednano, komu muze dopravce zasilku predat, kdo je podle prepravnich
podminek opravnen zasilku prevzit.

Ale jak rikam, ty nejsi partnerem PPL, ty vubec s PPL jednat nemas,
resp. PPL vubec nema jednat s tebou. Ty musis dostatecne razne jednat
se servisem - ten ti dluzi telefon, ten od tebe neco prevzal a neco
nevratil. Bylo by vhodne nastudovat take podminky tohoto servisu. V
kazdem pripade ale nemas svuj majetek, je otazka, zda budou pristupni,
dojde-li na soudy nebo ne.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem