Zase mereni rychlosti s GPS

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Úterý Srpen 15 17:28:00 CEST 2006

Taky na to nejsem odborník, ale myslím, že TCS napřed přibrzďuje kola, pak
výkon motoru omezí.

Ono různé omezování přívodu paliva do motoru a přibrzďování jednotlivých kol
dělají i jiné systémy, všechny ty TCS, EBD a kdoví jak se jmenují.  Dnes už
to ani nejsou oddělené systémy - mechanicky je vlastně umožněno řídící
jednotce pracovat s jednotlivými koly a vlastní "systém" je jen algoritmus v
řídící jednotce (společně vždy s ABS). Těch pár desítek až stovek ms, co
systém zapracuje, stejně nemá na rychlost auta skoro žádný vliv. Docílí se
jen korekce momentu na kolech, přibrzdění kol na vnitřní straně apod.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch@papouch.com

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 267 314 267-8
Fax +420 267 314 269

From: "Petr Zahradnik" <clexpert@clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, August 15, 2006 5:13 PM
Subject: Re: Zase mereni rychlosti s GPS

Puvodni zprava ze dne 15.8.2006 od Pavel Poucha:

> Ono takové TCS, které má plno běžných aut s větším výkonem, dělá v
> podstatě totéž - omezuje výkon motoru. A naopak to k bezpečnosti
> přispívá...

TCS je protiprokluzovy system. Funguje to sporadicky a za dobu, co mam
auto s TCS, tj. 8 let, jsem nevidel, ze by zafungovalo nekdy pri plne
rychlosti. Kdyz zafungovalo, pak jedine pri rozjizdeni na lede, a
stejne to temer nepomohlo. Jinak, nestudoval jsem to, ale mam pocit,
ze je to navesene na kolech a ne na motoru - ale to je jen muj
subjektivni pocit, nejsem odbornik na TCS.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz