Zase mereni rychlosti s GPS

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Pondělí Srpen 14 20:25:10 CEST 2006




Petr Zahradnik napsal(a):

>Ahoj,
>
>tak jsem vymenil firmware, doplnil jsem i piskani pri prekroceni
>rychlosti 50, 90 a 130, no a opet jsem to dnes testoval v aute pri
>jizde. Funguje to, no, neni celkem co resit. Nahla zmena rychlosti se
>z GPS projevuje za cca 3 az 4 sekundy - podle oka.
>
>PS: Jinak jsem si vsiml, ze zajem o tuto debatu zanikl, tak to berte
>ode me jako konecnou informaci.
>  
>

Nezanikl, jeden muj znamy ( student)  se toho taky chytil. A že prý 
skvjelý nápad na ročníkovou práci.  Napsane to měl asi za dvě hodiny, 
nejhorší prej bylo separovat od sebe ten balast co leze z modulu GPS.
Finální verzi prý dá k dispozici včetně zdrojáků.
 Zatím implementováno jen překročení 50km/h.
 Taky jsem to testoval v autě, dokonce jsme otestovali takovej pokus:
Zároven s pipnutim jsme kratkodobe prerusili privod paliva do motoru. ( 
Peugeot 205D - rozpinaci kontakt na elektroventilu u čerpadla.)
Zvýšení rychlosti se tak projeví malým cuknutím, je to znát i když jedu 
na volnoběh z kopečka, jak motor cukne. Možná  už v tomto případě není 
nutno
ještě "pípat" .  Asi bude ještě dobré si pohrát s dobou, jak dlouho má 
být motor bez paliva. Může to být nebezpečné při předjíždění, kdy mi 
motor "ucukne" když ho zrovinka potřebuju štvát co nejvíc.  Ale je to 
subjektivně "zajímavější" než  to pípnutí.
Pokud  by to mělo opravdu fungovat dokonale , měla by ta doba "vyzazení" 
motoru závislá na zrychlení před dosažením kritické rychlosti....
Ještě budou nějaké zkoušky. Finálně to ale bude jen pípat - ta vazba s 
motorem je taková kostrbatá....
Když už tak by to  mělo umět řídit výkon ( plyn) motoru spojitě a po 
dosažení kritické rychlosti přejít do režimu "tempomat" ze kterého se 
lze dostat krátkým povolením/ sešlápnutím plynu. Ale to už by byl sakra 
zásah  do  instalace vozidla, navíc realizovatelný pouze u novějších aut.
 
Další postřeh je, že když akceleruji "co to jde" pípnutí někdy přijde 
pozdě. Optimální je, když se ploužím těsně pod padesátkou a pozvolna 
přidávám, pak se pípanec kreje dost přesně. Jinak rychlost se zobrazuje 
zároveň na 3 místném  sedmisegmentovém display ( za sluníčka není nic 
vidět). Zobrazování je dosti kostrbaté, neposedné... prý v další verzi 
bude nějaké přepočítání a interpolace, aby rychlost byla zobrazována 
plynule.
Občas se to také nějak "zaštíplo" stačilo vypnout a zapnout napájení do 
GPS modulu.
Ještě dám vědět, finální verze bude snad k dispozici všem....

>Petr Zahradnik, pocitacovy expert
>
>==========================================================
>Petr Zahradnik, Computer Laboratory
>Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
>telefon: 475 501 627, mobil: 602 409 601, fax: 475 511 338
>web: http://www.clexpert.cz, e-mail: clexpert@clexpert.cz
>ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz
>==========================================================
> 
>
>
>_______________________________________________
>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>Hw-list@list.hw.cz
>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>__________ Informace od NOD32 1.1704 (20060811) __________
>
>Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
>http://www.nod32.cz
>
>
>
>  
>




Další informace o konferenci Hw-list