8-bit OS

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Srpen 11 11:58:39 CEST 2006

> Jednu vec, aby sme naozaj nehovorili do vetra.
> Ja tie "existujuce male OS" nepoznam, Vy zrejme ano, takze mi viete
> odpovedat na takuto otazku:
> Nie su nahodou tie existujuce OS viacmenej ekvivalent BIOSu v CP/M?

Celou dobu jsem Vam odpovidal na jakousi nadmnozinu teto otazky.
Bohuzel nejsou (coz je dano navrhem CP/M, ktery se uz ve sve dobe
timto vymykal). Da se rict, ze velka jejich cast je jakousi
podkladovou vrstvou pro to, co jste nazval openem atd. -- majici
puvod v UNIXu nasledne trochu a neuplne ucesany POSIXem. Uplne jiny
pristup nez v CP/M.

Muze se Vam to zdat divne, ale i pro AVR se treba kompiluje na bazi
(puvodne UNIXove) libc, s tim, ze si dodefinujete nizkourovnove fce
I/O. To je presne situace, kdy nahradite jadro OS pouhou rutinou.

> T.j., existuje aj ekvivalent BDOS (IO.SYS+MSDOS.SYS) a CCP (COMMAND.COM)?

EKVIVALENT ne. Kolik jinych shellu se vejde do konkretnich 8bitu, to
opravdu nevim. Jinak se shelly normalne pouzivaji i na jednocipech,
na zminenych 32b RTOSech velmi casto.

Otazka je, od jake urovne zacinate program nazyvat CCPem... zda
primitivni prikazovou radku schopnou spustit jakysi program podle
nazvu uz ano a pametovy "monitor" jeste ne...

MP